Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- Ingham Christine - Automotywacja na 101 sposobów (2), EBOOKI, I, Ingham Christine - Automotywacja na 101 sposobów
- Introducing Nlp Neuro-Linguistic Programming Revised Edition - Joseph O'connor, EBOOKI PDF, NLP
- Inna Ziemia - DICK PHILIP K , ebook txt, Ebooki w TXT
- Introduction to Digital Astrophotography - Imaging the Universe with a Digital Camera, EBOOKI
- Inwestowanie a podatki. Niezbędnik inwestora - Robert Morawski, PDF, Ebooki
- Inspiring Love Quotes and Romance Manual, Angielski, Ebooki dla kobiet po angielsku
- Inwestowanie pieniędzy w praktyce - Tomasz Bar, Ebooki - Inwestowanie, Gielda, Forex
- Introduction to High Protein, Katalog Domowy (kubuntu), Ebooki, Dieta zdrowie bodybuilding
- Inżynieria umysłu. Darować marzenia - Józef Cud, Ebooki - Motywacja i sukces
- Instrukcja obsługi pralki mechanicznej - Jacek Skrzypacz, Ebooki - Rozwoj osobisty
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- dukeolo.htw.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] pod tytułem: „Inteligentne oszczędzanie” Darmowa publikacja dostarczona przez Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z © Copyright for Polish edition by Data: 05.03.2008 Tytuł: Inteligentne oszczędzanie (fragment utworu) Autor: Marcin Jaskulski Wydanie I Projekt okładki: Marzena Osuchowicz Korekta: Anna Popis-Witkowska Skład: Anna Popis-Witkowska Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o. ul. Daszyńskiego 5 44-100 Gliwice WWW: EMAIL: Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. SPIS TREŚCI ............................................................................................... 4 .................................... 8 RADOŚĆ Z NIEPOSIADANIA ........................................................... 11 ....................................................... 16 LICZY SIĘ KAŻDY GROSZ ............................................................... 20 ZESTAWIENIE WYDATKÓW ........................................................... 23 PLANOWANIE WYDATKÓW ........................................................... 28 KAIZEN OSZCZĘDZANIA ................................................................. 31 NAWET NIE WIESZ, CZEGO CI BRAKUJE… ................................... 34 POZOSTAĆ W DOBREJ FORMIE ..................................................... 37 PUBY, RESTAURACJE, IMPREZY ................................................... 40 NAPIJ SIĘ PIWA, ALE NIE KUPUJ BROWARU ............................................................ 43 ŻYWNOŚĆ I NAPOJE ....................................................................... 46 WODA I ENERGIA ELEKTRYCZNA ................................................. 50 KARTY ZNIŻKOWE I ZBIERANIE PUNKTÓW ................................. 55 KONTO OSOBISTE ........................................................................... 57 KREDYTY ........................................................................................ 60 DNI BUDDYJSKIE ........................................................................... 64 TE OKROPNE (I DROGIE) PAPIEROSY… ........................................ 67 UWAGA NA PROMOCJE .................................................................. 70 SKÓRA... .......................................................................................... 73 NIE RÓB Z LOGO BOŻKA ................................................................. 77 KILKA DODATKOWYCH TRIKÓW DLA SKNER ............................. 80 ZAKOŃCZENIE ................................................................................ 84 INTELIGENTNE OSZCZĘDZANIE – darmowy fragment – Marcin Jaskulski ● str. 4 Wstęp Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego tak wielu ludziom ciągle brakuje pieniędzy — i to niezależnie od tego, jak wiele zara- biają? Czy często zdarza Ci się zachodzić w głowę, na co, u diabła, po- szła w tym miesiącu cała Twoja pensja i dlaczego mimo wcześniej- szego zarzekania się znów jesteś zmuszony korzystać z wysoko oprocentowanego kredytu na karcie? Czy bywają sytuacje, w których nie potrafisz odmówić sobie zupełnie zbędnego wydatku, choć do- brze wiesz, że będzie on kolejnym krokiem do Twojej osobistej finan- sowej katastrofy? Czy stosujesz wówczas system zaprzeczeń w stylu „raz się żyje” albo „jakoś to będzie”? A może kupujesz coś, na co absolutnie Cię nie stać, kwitując to krótkim: „Nie będę się ciągle ograniczał”? Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć, że właśnie w momen- cie, gdy to mówisz, decydujesz się na ograniczanie siebie. I choć ograniczanie to nie jest jeszcze wówczas namacalne, kolejne raty do zapłacenia szybko uświadomią Ci, że horacjańskie „carpe diem” nie powinno być stosowane w dziedzinie ekonomii, również ekonomii domowego budżetu. Napisałem ten poradnik po to, by zaoszczędzić Ci czasu. Przez ponad dziesięć lat borykałem się z problemami finansowymi i patrząc wstecz, wiem już, że stan mojego konta tylko pośrednio uzależniony był od tego, jak wiele zarabiałem. Wydawanie pieniędzy jest przecież proste. Wszechobecne reklamy kuszą nas, byśmy kupowali więcej Copyright by Wydawnictwo & Marcin Jaskulski INTELIGENTNE OSZCZĘDZANIE – darmowy fragment – Marcin Jaskulski ● str. 5 i więcej. Moda i prestiż każą nam nabywać rzeczy, których tak na- prawdę zupełnie nie potrzebujemy. Kłamliwe slogany sprawiają, że zaczynamy wierzyć, iż dany towar naprawdę uczyni nas szczęśliwymi (halo, ziemia do naiwniaka…), dana usługa jest nam niezbędna do dalszego funkcjonowania (teraz, nagle — bo dopóki nie mieliśmy pojęcia o jej istnieniu, wszystko było w porządku), a jeśli chcemy na- prawdę odpocząć, może się to udać tylko i wyłącznie dzięki egzotycz- nej wycieczce na drugi koniec świata (z której, notabene, wracamy jeszcze bardziej zmęczeni). Zdrowy rozsądek podpowiada nam oczy- wiście, by absolutnie w to wszystko nie wierzyć, ale nasza podświadomość atakowana jest przez tego typu przekazy niemal każdego dnia i naprawdę trudno się temu przeciwstawić. Jak już wspomniałem, mnie zajęło to ponad dziesięć lat. Nie pomyśl tylko, że o wszystko obwiniam „te wstrętne reklamy”. Byłoby to z mojej strony poważnym nadużyciem. Reklama jest po- trzebna, byśmy mogli wiedzieć, że taki a taki produkt w ogóle istnie- je. Ty musisz jedynie dobrze przemyśleć, których zachwalanych towarów naprawdę potrzebujesz, a które zwyczajnie dajesz sobie wciskać, zamieniając się z klienta w ofiarę (czego przecież — na zdro- wy rozum — każdy rozsądnie myślący człowiek pragnie uniknąć). Poza niewłaściwymi wzorcami myślowymi, związanymi z reklamą i stylem życia, do uszczuplenia naszych portfeli przyczyniają się złe nawyki. W równym stopniu co pieniędzmi, szastamy energią elekt- ryczną. Zużywamy o wiele więcej wody, niż jest to konieczne. Wyko- rzystujemy raz lub najwyżej kilka razy produkty, których moglibyś- Copyright by Wydawnictwo & Marcin Jaskulski
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|