Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- International Herald Tribune - January 7 2013, Tygodniki, prasa, magazyny, Tygodniki, prasa, magazyny
- International Herald Tribune - May 20 2013, Tygodniki, prasa, magazyny, Tygodniki, prasa, magazyny
- International Herald Tribune - Saturday June 1st 2013, Tygodniki, prasa, magazyny, Tygodniki, prasa, magazyny
- International Herald Tribune Asia - May 21 2013, Tygodniki, prasa, magazyny, Tygodniki, prasa, magazyny
- International Dictionary of Film Directors - second part, Books, Books eng, books NON FICTION, Film
- International Dictionary of Film and Filmmakers Volume 1 -Films, Books, Books eng, books NON FICTION, Film
- Introduction To Probability, ksiazki EN, 60.Poker.EBOOKS, Introduction To Probability (Charles M. Grinstead & J. Laurie Snell)
- Instrukcja obsługi Opel Astra H III PL, Instrukcje obsługi, poradniki
- Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjaln Jarosław Skłodowski FULL, Podręczniki, lektury
- Informatyka SP KL 4-6. Podręcznik multimedialny pendrive + zbiór zadań. Zajęcia komputerowe. Lubię to! 2012 Kęska Michał e-book, Inne
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- dukeolo.htw.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] John Levine i Margaret Levine YoungInternet dla Opornych -�ci�ga O Autorach John Levine i Margaret Levine Young byli cz�onkami klubu komputerowego w szkole wy�szej (zanim jeszcze zostali studentami, nawet zanim szko�a zakupi�a komputery). Nawi�zali kontakt z Theodorem H. Nelsonem, autorem Computer Lib i tw�rc� hipertekstu, kt�ry popiera� tez�, �e komputer�w nie nale�y bra� serio. H. Nelson udowodni� im, �e ka�dy mo�e zrozumie�, jak dzia�a komputer i u�ywa� go. John pragnie podzi�kowa� Tedowi za pozwolenie zaszycia si� na swym statku podczas redakcji niniejszej ksi��ki. John napisa� sw�j pierwszy program na komputerze IBM 1130 (komputerze cholernie mocnym - tak silnym, jak dzisiejsze typowe zegarki r�czne - jedynie nieco trudniejszym w obs�udze). Jego pierwsze wej�cie w Internet zdarzy�o si� podczas pracy na p� etatu dla Interactive Systems, pierwszej komercjalnej firmy UNIXowej. Jego firma zosta�a w��czona do wczesnych grup USENETa (zobacz 3 cz�� tej ksi��ki) opublikowanych w czasopi�mie "Byte" w 1981 roku. Wi�kszo�� czasu sp�dza� w�wczas na pisaniu oprogramowania, lecz obecnie zaj�� si� pisaniem ksi��ek, co jest bardziej zabawne. Napisa� UNIXS dla Opornych, �ci�ga UNIX dla Opornych wsp�lnie z Margy oraz Internet dla Opornych razem z Carolem Baroudim. Prowadzi r�wnie� kursy komputerowe, publikuje i wydaje nies�ychanie technoidalny magazyn zwany "The Journal of C Language Translation", do kt�rego artyku��w dostarczaj� mu autorzy poprzez poczt� elektroniczn� w Internecie. Otrzyma� tytu�y naukowe B.A. i Ph.D. w dziedzinie informatyki na uniwersytecie w Yale. Margy u�ywa�a ma�ych komputer�w od lat siedemdziesi�tych. Pozna�a UNIXa na PDP/11 i Apple DOS na Apple Ii i MS-DOSa i UNIXa na r�nych maszynach. Podejmowa�a si� ka�dej pracy, by wyja�ni� ludziom, �e komputery nie s� niczym tajemniczym jak wi�kszo�� przypuszcza, w��czaj�c w to zarz�dzanie wykorzystaniem PC w Columbia Pictures. Naucza�a naukowc�w i in�ynier�w, do jakich cel�w mo�na wykorzysta� komputery, pisa�a tak�e instrukcje obs�ugi komputer�w. By�a prezydentem NYPC, New York PC Users Group. Napisa�a te� kilka ksi��ek o tematyce komputerowej, jak np. Understanding Javelin PLUS (do kt�rej John napisa� jedn� z cz�ci), The Complete Guide to PC-File, UNIX dla Opornych (razem z Johnem), WordPerfect dla Windows dla Opornych (z Davidem C. Kay). Otrzyma�a tytu� naukowy w dziedzinie informatyki na uniwersytecie w Yale. O wydawnictwie IDG Books Witaj w �wiecie IDG Books Worldwide! IDG Books Woddwide Inc. jest wydawnictwem International Data Group (IDG) - wiod�cego �wiatowego wydawnictwa pozycji zwi�zanych z komputerami i wiod�cego �wiatowego dostawcy informacji z zakresu informatyki. IDG wydaje ponad 181 publikacji komputerowych w 58 krajach. Co najmniej jedna publikacja IDG jest co miesi�c czytana przez ponad 30 milion�w czytelnik�w. Dla ka�dego u�ytkownika komputer�w osobistych, IDG Books wydaje wysokiej jako�ci ksi��ki. Nasza szeroka sie� publikacji, obejmuj�ca takie periodyki jak Info World, PC World, Computerworld, Macword, Lotus, Publish, Network World i Sun World, pozwala nam na podejmowanie w odpowiedniej chwili �wiadomych decyzji o opublikowaniu po�ytecznych ksi��ek komputerowych, spe�niaj�cych Twoje wymagania. Ka�da ksi��ka IDG ma na celu wniesienie dodatkowej warto�ci i instrukcji rozwijaj�cych wiedz� czytelnika. Nasze ksi��ki pisane s� przez ekspert�w, wspomaganych przez zespo�y redakcyjne periodyk�w IDG. Szczeg�ln� uwag� po�wi�camy sprawom takim jak: potrzeby i oczekiwania czytelnik�w, projekt graficzny, liczne stosowanie ikon i ilustracji. Nasz zesp� redakcyjny jest specjalnie dobran� grup� dziennikarzy technicznych i do�wiadczonych publicyst�w. Nasz �cis�y kontakt z producentami komputerowymi pomaga nam w utrzymaniu dok�adno�ci i wszechstronno�ci opis�w. Za� u�ywanie przez nas komputer�w osobistych w ka�dej fazie produkcji oznacza, �e wydajemy nasze ksi��ki we w�a�ciwym momencie. Publikujemy ksi��ki najwy�szej jako�ci, po konkurencyjnych cenach, poruszaj�ce tematy, zgodnie z oczekiwaniami naszych czytelnik�w. W IDG wierzymy w jako��, a dostarczamy j� ju� od 25 lat. Nie znajdziesz na dany temat ksi��ki lepszej od ksi��ki IDG. John Kilcullen Prezes i Wydawca IDG Books Worldwide Inc. Podzi�kowania Autorzy pragn� podzi�kowa� Jordanowi Youngowi, Lydii Spitzer, Meg Young i T.H. Sophii za ich wsparcie podczas pisania tej ksi��ki. Dodatkowo chcemy podzi�kowa� za uznanie, jakie spotka�o nas ze strony czytelnik�w Internetu dla Opornych. Je�li macie komentarze do tej ksi��ki, wy�lijcie je poczt� elektroniczn� pod adres dummies@iecc.com. Wydawca pragnie w specjalny spos�b podzi�kowa� Patrickowi J. McGovernowi, bez kt�rego nie by�oby mo�liwe powstanie tej ksi��ki. Konwencje Internet jest stworzony z r�nych rodzaj�w system�w, komputer�w, oprogramowania, komend i tak dalej. W tej ksi��ce u�ywa si� r�nych typ�w czcionek i innych oznacze�, by rozja�ni� jak najbardziej wszystkie zawi�o�ci (mam tak� nadziej�). W regularnym tek�cie czasami b�dziemy prosi�, aby� co� napisa� - upewnij si�, �e napisa�e� to w�a�nie w taki, a nie inny spos�b. U�yj tych samych du�ych liter jak my, poniewa� czasami Internet, w szczeg�lno�ci za� cz�� UNIXa - uwa�a ma�e i du�e litery za co� zupe�nie innego. Je�li zobaczysz gdzie� co� takiego jak yourname lub your.computer.name, wype�nij te miejsca faktycznymi danymi. Czasami opisujemy co�, co ma (lub powinno) zdarzy� si� na ekranie. Wyr�nimy ten fragment poprzez oddzielenie od regularnego tekstu: Czasami co� pojawi si� na ekranie i Ty musisz sam co� wpisa�. Nie martw si�, wszystko stanie si� bardziej oczywiste, gdy zag��bisz si� w tekst. Wst�p Nareszcie - pomoc do Internetu - ksi��ka, w kt�rej om�wione s� tylko te us�ugi i opcje, kt�re mog� Ci� zainteresowa�. Znajdziesz tu informacje o wielu us�ugach dost�pnych za po�rednictwem Internetu oraz dowiesz si�, jak z nich korzysta�. Darowali�my sobie jednak opisywanie milion�w r�nych nudnych szczeg��w, kt�re kochaj� jedynie maniacy. Jak znale�� co� w ksi��ce? Jest ona podzielona na siedem cz�ci i szybko mo�esz znale�� to, co Ci� interesuje: - Cz�� 1, "Podstawy Internetu", zawiera informacje dotycz�ce pod��cze� do sieci oraz nazwy sieci i adres�w sieciowych. - Cz�� 2, "Poczta elektroniczna", wyja�nia, w jaki spos�b wys�a�, otrzyma� pliki, odpowiedzi, zaniecha� dost�pu i inne r�ne rzeczy w tej elektronicznej �yj�cej sieci. - Cz�� 3, "Sieciowe wiadomo�ci", pokazuje Ci, w jaki spos�b wykorzysta� wiadomo�ci USENETa, odpowie na Twoje pytania i zmarnuje Ci nies�ychan� ilo�� czasu. - Cz�� 4, "Komunikacja on-line", poka�e Ci, w jaki spos�b u�ywa� sieci i pogaw�dzi� sobie z innymi lud�mi. - Cz�� 5, "Przesy�anie plik�w", ujmuje problemy transferu plik�w, szczeg�lnie wybranie jednego z milion�w z publicznej skarbnicy i przes�anie go do w�asnego komputera, gdzie mo�esz go dowolnie u�ywa�. - Cz�� 6, "Znajdowanie zasob�w", to szukanie cech on-line, kt�re mog� Ci pom�c znale�� zasoby, jakich w�a�nie potrzebujesz. - Cz�� 7, "U�atwienia informacji interakcyjnych", poka�e Ci nowoczesny spos�b prostego korzystania z u�atwie� sieciowych podczas poszukiwania odpowiednich materia��w. + Cz�� I:� Podstawy lnternetu Zanim zaczniesz robi� interesuj�ce rzeczy w Internecie, powiniene� pozna� jego podstawy, tj. nazewnictwo i zwroty. Przede wszystkim potrzebujesz pod��czenia do sieci, poznania jej idei i nazw, kt�rych b�dziesz potrzebowa� w przysz�o�ci. Ta cz�� zapozna Ci� z podstawami takimi jak: po��czenia, nazwy, liczby, protoko�y i strefy. Dost�p do Internetu Wymaga nieco uwagi! Pod��czanie Twojego komputera do Internetu, tak aby� m�g� korzysta� z jego us�ug. Mo�esz pod��czy� sw�j komputer do Internetu na r�ne sposoby. Us�ugi Internetu b�d� dok�adnie takie same, niezale�nie od sposobu pod��czenia Twojego komputera do sieci. Pod��czenie bezpo�rednie Je�li pracujesz w firmie, kt�rej sie� jest pod��czona do Internetu, Tw�j komputer jest w sieci i mo�esz korzysta� z jej us�ug bezpo�rednio. Stacje robocze UNIX. Je�li u�ywasz stacji roboczych UNIX, jeste� prawdopodobnie gotowy do rozpocz�cia pracy sieciowej, poniewa� oprogramowanie sieciowe jest standardow� cz�ci� systemu UNIX. Komputery PC i Macintosh. Je�li u�ywasz peceta lub maca, musisz wykona� troch� pracy przy konfigurowaniu sprz�tu. Niewykluczone, �e konieczne b�dzie zainstalowanie jakiego� sprz�tu wewn�trz komputera, a opr�cz tego kupienie oprogramowania. Porozmawiaj z Twoim sieciowym administratorem, by dowiedzie� si�, czego Ci jeszcze potrzeba. Zobacz w Internecie dla Opornych rozdzia� 3 "Zaczynamy. Dla u�ytkownik�w DOSa" - dla tych, co u�ywaj� DOSa, rozdzia� 4 "Zaczynamy. Dla u�ytkownik�w UNIXa" - dla tych, co u�ywaj� UNIXa, lub rozdzia� 5 "Zaczynamy. Dla pozosta�ych" - dla u�ytkownik�w np. Macintosha. Zobacz te� rozdzia� 28 "Oprogramownie dla sieci Internet" - tam znajdziesz porady dotycz�ce oprogramowania sieciowego dla DOSa i dla Macintosha. SLIP i PPP sie� komutowana Mo�liwe jest u�ywanie po��czenia komutowanego jako po��czenia sieciowego w taki spos�b, �e Tw�j komputer traktowany jest podczas takiego po��czenia jakby by� po��czony w spos�b bezpo�redni. S� dwa sposoby na po��czenie komutowane: - SLIP (Serial Line Internet Protocol) - Internetowy protok� szeregowego po��czenia. - PPP (Point to Point Protocol) - Protok� punkt-punkt. Niekt�rzy u�ywaj� SLIP lub PPP, by pod��czy� swoje maszyny typu PC lub Mac do sieci Internet, podczas gdy inni u�ywaj� po��czenia typu SLIP do pod��czenia sieci lokalnej do �wiata zewn�trznego. W pierwszym przypadku od Ciebie zale�y rozpocz�cie i zako�czenie po��czenia, w drugim po��czenie jest tworzone na ��danie lub wed�ug rozk�adu. Zobacz w Internecie dla Opornych rozdzia� 3 podrozdzia� "Wybieraj�c si� w podr� SLIPem". Niekt�re publiczne us�ugi Internetu zapewniaj� oferowanie us�ug SLIP - sprawd� rozdzia� 27 "Miejsca dost�pu do sieci Internet", by zdoby� wi�cej informacji. Przeczytaj rozdzia� 28, aby uzyska� informacje na temat oprogramowania. Po��czenie komutowane terminala Mo�esz u�y� terminala lub komputera PC emuluj�...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|