Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- INSTRUKCJA INSTALACJI ELSA V3.60 + Update V3.61, Samxx, • Elsa v3.60 + update
- Instrukcja - Napoleon’s Ambition [PL], Europa universalis III - gra i dodatki PL, Europa Universalis III - Złoty Pakiet Dodatków (SobieSkin)
- Instrukcja PL - Instalacja GTA Parking i Samochodów do GTA SA, PORADNIK Jak zainstalować GTA Parking i Samochody do GTA San Andreas
- Instrukcja PL - Instalacja CLEO 4 i ELM v9.1 do GTA SA, PORADNIK Jak zainstalować CLEO 4 i ELM v9.1 do GTA San Andreas
- Instrukcja - Railroad Tycoon™ 3, ^Poradniki^, RAILROAD TYCOON™ 3
- Instrukcja rejestratora 4 kanałowego REJB 4 i 16 kanałowego REJB 16, Książki1, PDF-y
- Instrukcja - Adobe Photoshop CS6 + Camera Raw 9.1.1 PL, PHotoShop kursy - tutoriale, A P C S 6 C R 9.1.1 PL - 2016 dodatek dla nowych formatów RAW
- Insrukcja obsługi Kino domowe Panasonic SC-BT735 SC-BT330 SC-BT230, Instrukcje obsługi, poradniki
- Instrukcja obslugi Alfa Romeo 166 PL, Alfa 166 2,4 JTD
- Instrukcja autohipnozy według Raymond Moody, E-BOOKS, GRANICE ŚWIADOMOŚCI, RAYMOND MOODY
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- potancowka.xlx.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Instrukcja podłączenia i programowania sterownika OSCAR-N Spis treści Rozdział Opis Strona 1 Podłączenie instalacji 2 1.1 Schemat podłączenia instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu OSCAR-N 2 1.2 Sposób montażu sterownika OSCAR-N 2 1.3 Dobór reduktora 2 1.4 Dobór dysz wtryskiwaczy 3 1.5 1. Podłączanie przewodu sterującego pompą paliwa 3 2 2. Opis programu diagnostycznego OSCAR-N 4 2.1 3. Wybór typu obsługiwanego modułu LPG lub CNG 4 2.2 4. Podłączenie sterownika do PC 4 2.3 5. Okno główne programu 6 2.4 6. Wprowadzanie podstawowych parametrów 7 2.4.1 7. Panel Benzyna 7 2.4.2 Panel Gaz 8 2.4.3 Panel Przełącznik 9 2.4.4 Panel Mapa 10 8. 2.4.5 Panel Oscyloskop 11 9. 2.5 Inne funkcje dostępne w oknie głównym 12 2.5.1 Korekcja wtryskiwaczy gazowych 12 10. 2.5.2 Wykresy 13 2.5.3 Błędy 14 2.5.4 Serwis 15 2.5.5 Odczyt/Zapis 15 2.5.6 Języki 16 2.5.7 Średnice wtryskiwaczy 16 2.5.8 Pomoc 17 2.5.9 Informacje o firmie 17 3 Autokalibracja 17 11. 3.1 12. Zebranie mapy czasów wtrysków benzyny na benzynie (mapa benzynowa) 18 13. 3.2 14. Zebranie mapy czasów wtrysków benzyny na gazie (mapa gazowa) 18 15. 3.3 16. Ręczne ustawianie sterownika 18 17. 3.4 18. Adaptowanie niebieskiej i czerwonej mapy w trakcie jazdy testowej 20 19. 4 20. Obsługa centralki LED i sygnały dźwiękowe 22 21. 4.1 22. Centralka LED 22 23. 4.2 24. Sygnały dźwiękowe 22 1 1. Podłączenie instalacji. 1.1 Schemat podłączenia instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu OSCAR-N. 1.2. Sposób montażu sterownika OSCAR-N Zalecany jest montaż sterownika OSCAR-N w taki sposób, aby nie był narażony na bezpośrednie działanie wody, oraz wysokich temperatur. 1.3. Dobór reduktora Montaż instalacji przeprowadzamy zgodnie ze schematem podłączenia (rysunek powyżej). Przy montażu instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu OSCAR-N należy zwrócić uwagę na prawidłowy dobór reduktora do danej mocy silnika i dysz wtryskiwaczy. Przy złym doborze reduktora w stosunku do mocy silnika samochodu przy dużych wydatkach gazu tzn. pełne otwarcie przepustnicy reduktor nie będzie w stanie zapewnić nominalnego ciśnienia gazu i ciśnienie w układzie będzie spadać. Jeżeli ciśnienie gazu spadnie poniżej wartości minimalnej ustawionej w sterowniku układ przełączy się na zasilanie benzyną. 2 1.4. Dobór dysz wtryskiwaczy UWAGA ! Listwy wtryskowe typu RAIL lub VALTEK powinny być kalibrowane poprzez specjalne urządzenie jeszcze przed montażem w samochodzie. Kalibracja jest niezbędna w celu sprawdzenia skoku tłoczka wtryskiwacza, który to musi być taki sam dla każdego cylindra. Dla krótszych czasów wtrysku (2,0-2,6ms) zalecane jest ustawienie skoku tłoczka w przedziale 0,4-0,45mm. Dla dłuższych czasów wtrysku (3,0-4,0ms) skok tłoczka powinien zawierać się pomiędzy 0,45-0,65mm. Dobór średnicy dysz wtryskiwaczy także uzależniony jest w dużym stopniu od mocy silnika. Dysze wtryskiwaczy powinny być tak dobrane, aby przy dużych obciążeniach silnika i wysokich obrotach, mnożnik dla danego czasu wtrysku był bliski jedności. Przeważnie dla większości silników chodzi tu o czasy wtrysku około 15 [ms] . Poniżej przedstawiona jest tabela średnicy dysz w zależności od mocy przypadającej na 1 cylinder. Aby prawidłowo odczytać średnicę dyszy dla danego silnika należy moc samochodu podzielić przez ilość cylindrów. Ś rednica dyszy [mm] Ciśnienie reduktora 1 [bar] Moc na 1 cylinder [KM] 1,8-2 12 – 17 2,1-2,3 18 – 24 2,4-2,6 25 – 32 2,7-2,9 33 – 40 3,0 41 – 48 Należy zwrócić uwagę na to, że wartości podane w tabeli są wartościami orientacyjnymi i mogą w niektórych przypadkach nie pokrywać się z rzeczywistością. Sytuacja taka może wystąpić np. w samochodach z wtryskiem semi-sequential (półsekwencyjnym) lub full group ( wszystkie wtryskiwacze załączane jednocześnie ). W samochodach takich średnice dysz będą mniejsze od podanych w tabeli z uwagi na to, że w tego typu sterowaniach wtryskiem ilość podawanego gazu jest większa niż dla pełnej sekwencji: 2 -krotnie dla semi-sequential i 4 -krotnie dla full group. 1.5. Podłączanie przewodu sterującego pompą paliwa. UWAGA ! ! ! Należy pamiętać o stosowaniu przekaźnika pomiędzy pompą paliwa, a różowym przewodem od OSCAR-N ECU. Podłączenie tego przewodu bezpośrednio do pompy paliwa (bez przekaźnika) może uszkodzić ECU. Do połączenia powinien być użyty przekaźnik normalnie zamknięty, to znaczy, że kiedy cewka przekaźnika nie jest zasilana, styki pozostają zamknięte tworząc obwód zamknięty między pinami 2 i 4. Kiedy do cewki przekaźnika zostanie podłączone zasilanie styki rozłączą się i obwód pomiędzy pinami 2 i 4 zostanie przerwany. Oba przypadki przedstawia poniższy rysunek. 3 Podłączenie poszczególnych pinów powinno być zrealizowane w następujący sposób. Pin 2 i 4 – sterowanie odcinaniem pompy paliwa (pomiędzy dodatnim przewodem sterującym) Pin 1 – różowy przewód z OSCAR-N ECU (impuls ujemny płynie tym przewodem w momencie całkowitej zmiany zasilania z benzyny na LPG, odcina on działanie pompy paliwa.) Pin 3 – sygnał dodatni doprowadzony ze stacyjki samochodu lub akumulatora 2. Opis programu diagnostycznego OSCAR-N 2.1 Wybór typu obsługiwanego modułu LPG lub CNG Przy każdym uruchomieniu programu pojawia się pytanie o tryb pracy programu. Musimy wybrać czy sterownik ma pracować w trybie LPG czy CNG, w zależności od typu zamontowanej w samochodzie instalacji gazowej. 2.2. Podłączenie sterownika do PC Po prawidłowo przeprowadzonym montażu należy połączyć komputer z zainstalowanym programem diagnostycznym ze sterownikiem OSCAR-N przy użyciu interfejsu RS-232 firmy EUROPEGAS. Przed uruchomieniem programu nale ż y najpierw przekr ę ci ć kluczyk w stacyjce samochodu ( podać napięcie po stacyjce na sterownik ) ponieważ sterownik po około 10 minutach od odłączenia mu napięcia po stacyjce przechodzi w tryb uśpienia, w którym komunikacja jest nie możliwa. Powyższa sytuacja będzie sygnalizowana przez program jako błąd połączenia. Program zaproponuje uruchomienie trybu „Demo” symulującego pracę programu tak jakby był od połączony z pracującym modułem sterownika. 4 Po uruchomieniu programu, jeżeli port szeregowy COM jest prawidłowo wybrany sterownik powinien połączyć się z programem diagnostycznym o czym świadczy napis „Połączony” w lewym górnym rogu ekranu programu. Jeżeli zajdzie potrzeba zmiany numeru portu COM (np. Kiedy chcemy połączyć się ze sterownikiem poprzez interfejs USB) należy kliknąć na ikonie w lewym górnym rogu okna głównego, wybrać żądany numer portu, po czym kliknąć przycisk „Połącz” w celu nawiązania połączenia ze sterownikiem. Widok okna głównego programu przedstawia rysunek poniżej 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|