Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- INSTRUKCJA INSTALACJI ELSA V3.60 + Update V3.61, Samxx, • Elsa v3.60 + update
- Instrukcja - Napoleon’s Ambition [PL], Europa universalis III - gra i dodatki PL, Europa Universalis III - Złoty Pakiet Dodatków (SobieSkin)
- Instrukcja Ford Focus C-MAX 2005, programy diagnostyczne do pojazdów, Ford, Ford Focus II i C-max
- Instrukcja rejestratora 4 kanałowego REJB 4 i 16 kanałowego REJB 16, Książki1, PDF-y
- Instrukcja - Adobe Photoshop CS6 + Camera Raw 9.1.1 PL, PHotoShop kursy - tutoriale, A P C S 6 C R 9.1.1 PL - 2016 dodatek dla nowych formatów RAW
- Instrukcja obslugi Alfa Romeo 166 PL, Alfa 166 2,4 JTD
- Instrukcja autohipnozy według Raymond Moody, E-BOOKS, GRANICE ŚWIADOMOŚCI, RAYMOND MOODY
- Instrukcja obslugi Mini Cooper 2002 [ENG], PONTIAC TRANS SPORT, naprawa samochodu, sam naprawiam samochód(1)
- Instrukcja obslugi Mini Cooper 2005 [ENG], PONTIAC TRANS SPORT, naprawa samochodu, sam naprawiam samochód(1)
- Instrukcja instalacji i serial key, Zestaw programów do prostego CUSTOMU filmów DVD (z tworzeniem własnego menu), DVD Architect Pro 6.0.237
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- meliobud.htw.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] RRTY3 pc MAN (PL) 12/17/03 10:46 AM Page 1 „I ˚elazny Koƒ, co trz´sie ziemià i dyszy ogniem, ci´˝kim krokiem depcze wzgórza, p´dzi szybciej ni˝ wietrzyk leniwy, skacze ponad rzekami, mia˝d˝y ska∏y na proch i rozbija wrota gór, on te˝ doczeka si´ swojego imperium i swojej epopei.” - Ralph Waldo Emerson RRTY3 pc MAN (PL) 12/17/03 10:46 AM Page 2 SPIS TREÂCI ROZDZIA¸ 1: WPROWADZENIE..........................................................................4 O GRZE RAILROAD TYCOON 3 ..........................................................................................................4 NOWE ELEMENTY ................................................................................................................................5 INFORMACJE O INSTRUKCJI..............................................................................................................7 WYMAGANIA SYSTEMOWE ..................................................................................................................8 INSTALACJA RAILROAD TYCOON 3..................................................................................................9 USUWANIE INSTALACJI RAILROAD TYCOON 3 ............................................................................9 URUCHOMIENIE RAILROAD TYCOON 3 ......................................................................................10 ROZDZIA¸ 2: SZYBKIE URUCHOMIENIE ....................................................10 ROZDZIA¸ 3: MENU G¸ÓWNE..........................................................................14 OPCJE TRYBU DLA JEDNEGO GRACZA..........................................................................................16 NOWA KAMPANIA ................................................................................................................................16 ¸ADUJ KAMPANI¢ ................................................................................................................................17 NOWY SCENARIUSZ ............................................................................................................................17 ¸ADUJ SCENARIUSZ............................................................................................................................19 PIASKOWNICA ......................................................................................................................................19 ¸ADUJ PIASKOWNIC¢ ........................................................................................................................20 ROZDZIA¸ 4: INTERFEJS I STEROWANIE ..................................................20 INTERFEJS G¸ÓWNY ..........................................................................................................................20 NAWIGOWANIE PO MAPIE ................................................................................................................22 DODATKOWE PRZYCISKI CZYNNOÂCI ..........................................................................................27 ROZDZIA¸ 5: TORY ..............................................................................................29 UK¸ADANIE TORÓW ..........................................................................................................................29 PRZESZKODY ........................................................................................................................................29 PO¸ÑCZENIA ........................................................................................................................................30 MOSTY ....................................................................................................................................................31 TUNELE ................................................................................................................................................32 NACHYLENIE A KOSZT ......................................................................................................................32 OPCJE UK¸ADANIA TORÓW..............................................................................................................33 ROZDZIA¸ 6: STACJE I BUDYNKI ..................................................................35 BUDOWA STACJI ..................................................................................................................................35 PROMIE¡ ODDZIA¸YWANIA STACJI ..............................................................................................36 ROZBUDOWA STACJI ..........................................................................................................................36 BUDYNKI OBS¸UGI..............................................................................................................................37 POZOSTA¸E BUDYNKI........................................................................................................................38 ROZDZIA¸ 7: POCIÑGI ........................................................................................40 WYBÓR LOKOMOTYWY ......................................................................................................................40 LOKOMOTYWY......................................................................................................................................45 ZARZÑDZANIE POCIÑGIEM ..............................................................................................................50 ROZDZIA¸ 8: KOMPANIE I GRACZE ..............................................................54 PANEL INFORMACJI O KOMPANII ..................................................................................................54 KSI¢GA ....................................................................................................................................................56 INFORMACJE O KOMPANII................................................................................................................57 LISTA KOMPANII..................................................................................................................................58 LISTA GRACZY ......................................................................................................................................58 STAN GRY ..............................................................................................................................................59 ROZDZIA¸ 9: GIE¸DA ..........................................................................................59 PODSTAWOWE INFORMACJE O GIE¸DZIE ..................................................................................59 KUPOWANIE NA KREDYT MAKLERSKI ..........................................................................................60 SPRZEDA˚ KRÓTKA ............................................................................................................................61 PANEL GIE¸DY......................................................................................................................................62 ROZDZIA¸ 10: GOSPODARKA TOWAROWA ..................................................65 PRZEWOZY EKSPRESOWE..................................................................................................................65 TOWARY..................................................................................................................................................67 FABRYKI ..................................................................................................................................................72 TABELA ¸ADUNKÓW ..........................................................................................................................73 ROZDZIA¸ 11: TRYB WIELOOSOBOWY ........................................................74 ROZPOCZ¢CIE GRY WIELOOSOBOWEJ..........................................................................................74 ROZGRYWKA ..........................................................................................................................................77 ROZDZIA¸ 12: EDYTOR MAP ............................................................................78 TWORZENIE NOWEJ MAPY................................................................................................................79 PODSTAWY OBS¸UGI EDYTORA ......................................................................................................80 PANEL STEROWANIA..........................................................................................................................87 POMOC TECHNICZNA I GWARANCJA ..........................................................89 TWÓRCY GRY ........................................................................................................90 WYBRANA BIBLIOGRAFIA ................................................................................95 2 3 RRTY3 pc MAN (PL) 12/17/03 10:46 AM Page 4 R OZDZIA ¸ 1: W PROWADZENIE Railroad Tycoon 3 daje ambitnym magnatom kolejowym szans´ roz- winàç skrzyd∏a i dowieÊç swoich prawdziwych talentów. Skoƒczy∏eÊ scenariusz? Rozpocznij go ponownie, a przekonasz si´, ˝e gra nigdy nie wyglàda tak samo. Nowa ekonomia rozgrywki zaowocuje kolej- nymi doÊwiadczeniami wyniesionymi ze Êwiata gry. Szukasz no- wych wyzwaƒ? ZaproÊ swoich przyjació∏ do gry wieloosobowej lub skorzystaj z us∏ugi kojarzenia graczy, aby znaleêç innych pasjona- tów tej gry i konkurowaç z nimi. Masz pomys∏ na scenariusz, który chcia∏byÊ pokazaç znajomym? Dzi´ki rozbudowanemu edytorowi, mo˝esz przekuç swoje pomys∏y w rzeczywistoÊç. Gra Railroad Tycoon 3 daje ci do dyspozycji wszystkie te opcje. Czy masz odwag´ do∏àczyç do szeregu magnatów kolejowych? O G RZE R AILROAD T YCOON 3 Gra Railroad Tycoon 3 przenosi ci´ w czasy z∏otego wieku kolejnic- twa. Jako prezes pr´˝nej kompanii kolejowej musisz obejmowaç torami nowe terytoria, szukaç nowych, lepszych êróde∏ dochodów, a przede wszystkim dbaç o zadowolenie jej akcjonariuszy. W tym samym czasie twoi konkurenci b´dà goràczkowo pracowaç, aby podkraÊç ci pasa˝erów, ubiec ci´ w wyÊcigu do nowych miast lub wykorzystaç jako stopieƒ na drodze do w∏asnej kariery. Prawdziwy przedsi´biorca wie, jak znaleêç nowe dochody tam, gdzie innym si´ nie powiod∏o. Oprócz przewozu pasa˝erów i towa- rów oraz poszerzania sieci kolejowej o nowe miasta, musisz wypa- trywaç nowych dróg powi´kszenia swoich dochodów. Wokó∏ ciebie powstawaç b´dà nowe zak∏ady przemys∏owe, korzystajàce z boga- tych zasobów dost´pnych w okolicach. Kupowanie takich obiektów to sposób na poszerzenie twojego imperium; dzi´ki temu, b´dziesz zarabia∏ pieniàdze nie tylko na przewozie towarów, ale równie˝ na ich produkcji. Najbardziej spostrzegawczy przedsi´biorcy mogà sa- mi budowaç zak∏ady przemys∏owe, aby wykorzystaç nieu˝ywane zasoby albo spowodowaç, aby ∏adunki przewo˝one przez rywali pra- cowa∏y na nich. Miasta pragnàce pod∏àczyç si´ do nieustannie rozra- stajàcej si´ sieci kolejowej mogà zaoferowaç nagrod´ dla pierwszej kompanii, która doprowadzi do nich swoje tory. Sam musisz zdecy- dowaç, czy jest to doskona∏a okazja, czy pewna strata pieni´dzy. Nie zapominaj te˝ o gie∏dzie papierów wartoÊciowych. Wiele fortun powsta∏ i rozp∏yn´∏o si´ na tym polu bitwy, jakim jest gie∏da, gdzie najgroêniejszymi broniami sà sprzeda˝ krótka oraz wrogie przej´cie. N OWE E LEMENTY Fani wielokrotnie nagradzanej serii Railroad Tycoon znajdà w no- wej grze wiele elementów, które zadecydowa∏y o sukcesie poprzed- nich cz´Êci. Poni˝ej przedstawiamy list´ wybranych nowych elementów, które znajdujà si´ w Railroad Tycoon 3. Nowy, wydajny engine 3D – Zanurz si´ w bogatym, szczegó- ∏owym Êwiecie 3D i podziwiaj modele pociàgów o du˝ej liczbie detali, bezkresne lasy, a nawet cykl dzieƒ-noc i zmiany pogody. Tunele i mosty – Przekopuj tunele przez góry lub buduj mosty nad rzekami, g∏´bokimi dolinami, a tak˝e... innymi torami. Nic nie stanie ci na drodze. Automatyczne Zarzàdzanie Sk∏adem – Naka˝ komputerowi podejmowanie szczegó∏owych decyzji, np. tego, który towar i do- kàd ma zostaç dostarczony, a sam skup si´ na strategii ogólnej. Na ka˝dej stacji komputer sprawdzi, jakie towary sà najbardziej dochodowe i pod tym kàtem odpowiednio dobierze sk∏ad. Je˝eli chcesz bezpoÊrednio kontrolowaç prac´ swoich pociàgów, mo˝esz skorzystaç z opcji r´cznego wybierania ∏adunków. C YTAT K OLEJOWY : „Je˝eli wszyscy zostanà w domu i b´dà tylko pilnowaç w∏asnych spraw, to na co komu koleje?” ˚ ARGON K OLEJOWY : Czuwak (ang. „dead-man’s handle”) – jest to urzàdzenie zabezpieczajàce, które ma odciàç zasilanie i w∏àczyç hamulce, je˝eli maszynista straci przytomnoÊç. Zazwyczaj jest to ràczka lub peda∏, na którà maszynista musi naciskaç z okreÊlonà si∏à, aby nie urucho- miç mechanizmów bezpieczeƒstwa. - Henry David Thoreau 4 5 RRTY3 pc MAN (PL) 12/17/03 10:46 AM Page 6 Mo˝esz kontrolowaç gr´ w takim stopniu, w jakim sobie tego ˝yczysz – na poziomie szczegó∏owym albo ogólnym. Kupowanie, budowanie i rozbudowa zak∏adów – Teraz nie tylko mo˝esz kupiç obiekt przemys∏owy widniejàcy na mapie, ale równie˝ zbudowaç w∏asny zak∏ad. Po pewnym czasie b´dziesz móg∏ ponownie zainwestowaç w najlepsze fabryki i rozbudowaç je. Zbierz odpowiednià iloÊç gotówki i jednym klikni´ciem myszy powi´ksz rozmiary i wydajnoÊç swojego zak∏adu. Jeszcze bardziej urealniony przep∏yw towarów i us∏ug – Podobnie jak w rzeczywistoÊci, surowce i towary mogà krà˝yç po Êwiecie na ró˝ne sposoby; nie tylko za pomocà kolei, choç rzecz jasna transport kolejowy jest najszybszy. Pasa˝erowie nie b´dà dawaç si´ woziç gdziekolwiek jest okazja, jak to by∏o dotàd – teraz majà konkretny cel podró˝y i nie wsiàdà do pociàgu, który zawióz∏by ich w przeciwnà stron´. Lepszy tryb wieloosobowy – Wbudowany mechanizm kojarze- nia graczy u∏atwia wyszukiwanie przeciwników. Kiedy ju˝ znaj- dziesz inne osoby gotowe do rywalizacji z tobà, zauwa˝ysz, ˝e ulepszony interfejs i inne drobne poprawki powodujà, i˝ gra w trybie wieloosobowym jest wygodniejsza ni˝ w poprzednich wersjach. Lepszy edytor – Bogaty edytor gry Railroad Tycoon 2 spowodo- wa∏, ˝e u˝ytkownicy z ca∏ego Êwiata stworzyli ponad 1500 w∏a- snych map, dost´pnych na stronach rozmaitych serwisów inter- netowych. Ulepszenie edytora by∏o jednym z naszych g∏ównych celów w pracach nad Railroad Tycoon 3. Tworzenie doskona∏ych map do Railroad Tycoon 3 b´dzie jeszcze prostsze! Nawet je˝eli nie chcesz samodzielnie tworzyç nowych map, b´dziesz móg∏ korzystaç z owoców pracy innych graczy z ca∏ego Êwiata. Ulepszony interfejs – Nie musisz ju˝ opuszczaç okna wyda- rzeƒ i wywo∏ywaç innego ekranu, aby móc sprawdziç akcje albo zarzàdzaç pociàgami. Nowe ulepszony interfejs podaje ci wszystkie niezb´dne informacje bezpoÊrednio na ekranie gry. Wi´ksza cz´Êç wydarzeƒ rozgrywa si´ teraz w Êwiecie gry, zaÊ wszelkie pozosta∏e informacje sà prezentowane na ekranach, które nie przes∏aniajà pola gry. Umieszczanie budynków – Rozbudowa stacji, np. stawianie zak∏adów remontowych, restauracji i zajazdów odbywa si´ teraz w Êwiecie gry, nie zaÊ na odr´bnym ekranie. Budynki te mo˝na stawiaç niemal w dowolnym miejscu. Je˝eli potrzebujesz wie˝y z wodà w po∏owie d∏ugiej trasy albo chcesz zbudowaç tartak i podkopaç rentownoÊç dostaw drewna, na których zarabia twój przeciwnik, wystarczy zebraç pieniàdze, a nast´pnie wskazaç miejsce, w którym ma powstaç nowy obiekt. Jeszcze bogatszy Êwiat – W Railroad Tycoon 3 znajdziesz ponad 60 ró˝nych zak∏adów przemys∏owych, 180 budynków i 40 typów ∏adunków. Ogólnie bioràc, w prawie wszystkich katego- riach gra jest 2-3 razy bardziej rozbudowana ni˝ Railroad Tycoon 2. W najnowszej wersji jest trzy razy wi´cej muzyki ni˝ w poprzedniej cz´Êci serii. Oprawa wizualna i dêwi´kowa Railro- ad Tycoon 3 powinna przykuç ci´ do monitora na d∏u˝szy czas. D∏u˝sze pociàgi – Lokomotywy mogà teraz pociàgnàç do oÊmiu wagonów, dzi´ki czemu przewozy b´dà bardziej rentowne. I NFORMACJE O I NSTRUKCJI Wi´kszoÊç graczy lubi od razu zag∏´biç si´ w grze. Bez wàtpienia nie trzeba czytaç niniejszej instrukcji od deski do deski, aby móc przystà- piç do gry. Instrukcja ma raczej s∏u˝yç jako leksykon wiadomoÊci, udzielajàc odpowiedzi na pytania, które mogà wyniknàç w trakcie gry. F AKTY Z H ISTORII K KOLEJNICTWA : Poczta by∏a odbierana ze stacji i dostarczana do niej bez zatrzymywania pociàgu. Pocz- t´ do zabrania wieszano na haku w skórzanym worku tu˝ przy trasie pociàgu. Obs∏uga pociàgu rozk∏ada∏a specjalnà siatk´ z boku wagonu, w którà – w trakcie jazdy – ∏apano wiszàcy worek. Poczt´ do dostarczenia wywieszano na specjalnym ramieniu z boku po- ciàgu, gdy zbli˝a∏ si´ on do sieci odbierajàcych, rozmieszczonych wzd∏u˝ torów przy sta- cji, i w nich zostawiano. F AKTY Z H ISTORII K KOLEJNICTWA : Koleje Middletown Railroad w Leeds, za∏o˝one na mocy ustawy Parlamentu z roku 1758, szczycà si´ mianem najstarszych kolei na Êwiecie. 6 7 RRTY3 pc MAN (PL) 12/17/03 10:46 AM Page 8 Aby u∏atwiç korzystanie z instrukcji, zosta∏a ona podzielona pod kà- tem poszczególnych zakresów rozgrywki, uszeregowanych w takiej kolejnoÊci, w jakiej b´dziesz si´ z nimi styka∏. Proponujemy rozpo- czàç gr´ od scenariusza Samouczek. Realizujàc go krok po kroku zapoznasz si´ z podstawowymi funkcjami gry i przygotujesz na cze- kajàce ci´ ekscytujàce wyzwania. Bli˝sze informacje o Samouczku mo˝na znaleêç w ROZDZIALE 2: SAMOUCZEK. Na p∏ycie CD znajdziesz równie˝ plik Readme. Zawiera on dodat- kowe informacje, które pojawi∏y si´ ju˝ po wydrukowaniu tej instrukcji. I NSTALACJA RAILROAD TYCOON 3 W∏ó˝ p∏yt´ CD z grà Railroad Tycoon 3 do nap´du CD-ROM. Po kil- ku sekundach na ekranie powinien pojawiç si´ ekran menu. Aby rozpoczàç instalacj´, kliknij przycisk „Zainstaluj RT3” i kolejno wykonuj wyÊwietlane instrukcje. Je˝eli funkcja Autoodtwarzania jest w twoim komputerze wy∏àczo- na, musisz r´cznie rozpoczàç proces instalacji. W tym celu kliknij dwukrotnie ikon´ „Mój komputer” na pulpicie ekranu, dwukrotnie ikon´ nap´du CD-ROM, a potem dwukrotnie plik MENU.EXE. Aby przeprowadziç instalacj´, wykonuj kolejne instrukcje wyÊwie- tlane na ekranie. W YMAGANIA S YSTEMOWE Przed zainstalowaniem lub uruchomieniem gry Railroad Tycoon 3 nale˝y upewniç si´, czy twój komputer spe∏nia minimalne wyma- gania systemowe przedstawione poni˝ej. Dodatkowe informacje z zakresu kompatybilnoÊci i kwestii technicznych znajdujà si´ w pli- ku Readme na p∏ycie CD. PROCESOR: 400 MHZ SYSTEM OPERACYJNY: Windows 98/Me/2000/XP PAMI¢å RAM: 128 MB TWARDY DYSK: 1,2 GB KARTA GRAFICZNA: 3D z 16 MB pami´ci MODEM: 56K ( opcjonalny, do gry w Internecie) POZOSTA¸E: nap´d CD-ROM x4, mysz i kla- wiatura, zalecana jest karta dêwi´kowa zgodna z DirectX, z g∏oÊnikami lub s∏uchawkami. Je˝eli masz problemy z uruchomieniem gry, zapoznaj si´ z zawarto- Êcià pliku Readme. Skrót do pliku Readme pojawia si´ w menu „Autoodtwarzania”, które pojawia si´ na ekranie po w∏o˝eniu p∏yty CD z grà Railroad Tycoon 3, jak równie˝ w menu g∏ównym gry w opcji „Dodatki”. U SUWANIE I NSTALACJI RAILROAD TYCOON 3 Aby usunàç instalacj´ gry Railroad Tycoon 3 z komputera, kliknij przycisk „Start” na pasku zadaƒ, nast´pnie wybierz opcj´ „Progra- my”, podÊwietl opcj´ „Railroad Tycoon 3” i kliknij opcj´ „Usuƒ”. Aby przeprowadziç proces usuwania instalacji, wykonuj kolejne instrukcje wyÊwietlane na ekranie. Pliki utworzone po instalacji gry, np. zapisane gry i nowe mapy pozostanà na dysku i w razie potrze- by muszà zostaç usuni´te r´cznie. U RUCHOMIENIE RAILROAD TYCOON 3 Po zainstalowaniu gry mo˝esz rozpoczàç swà przygod´ jako debiu- tant w bran˝y kolejowej. Aby móc uruchomiç gr´, w nap´dzie CD-ROM musi znajdowaç si´ P∏yta do Gry Railroad Tycoon 3. Mo˝na wówczas uruchomiç gr´ przy u˝yciu jednej z dwóch nast´- pujàcych metod. Po w∏o˝eniu p∏yty CD do nap´du, na ekranie pojawi si´ ekran me- nu. Aby uruchomiç gr´, wybierz przycisk „Graj w RT3” znajdujàcy si´ na tym ekranie. P RZES Ñ D K OLEJOWE : Twoje ˝yczenie si´ spe∏ni, je˝eli jesteÊ w stanie przejÊç po jednej szynie na odleg∏oÊç wyznaczonà przez szesnaÊcie podk∏adów. C YTAT K OLEJOWY : „Kolej jest pod ka˝dym wzgl´dem powa˝nym problemem, który nale˝y jak najszybciej rozwiàzaç. Zamienia cz∏owieka z podró˝nego w ˝ywà paczk´.” - John Ruskin 8 9
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|