Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- INSTRUKCJA INSTALACJI ELSA V3.60 + Update V3.61, Samxx, • Elsa v3.60 + update
- Instrukcja Ford Focus C-MAX 2005, programy diagnostyczne do pojazdów, Ford, Ford Focus II i C-max
- Instrukcja - Railroad Tycoon™ 3, ^Poradniki^, RAILROAD TYCOON™ 3
- Instrukcja rejestratora 4 kanałowego REJB 4 i 16 kanałowego REJB 16, Książki1, PDF-y
- Insrukcja obsługi Kino domowe Panasonic SC-BT735 SC-BT330 SC-BT230, Instrukcje obsługi, poradniki
- Instrukcja demontazu panelu srodkowego Peugeot 307, Poradnik Napraw Peugeot 307
- Instrukcja autohipnozy według Raymond Moody, E-BOOKS, GRANICE ŚWIADOMOŚCI, RAYMOND MOODY
- Instrukcja obslugi Mini Cooper 2002 [ENG], PONTIAC TRANS SPORT, naprawa samochodu, sam naprawiam samochód(1)
- Instrukcja obslugi Mini Cooper 2005 [ENG], PONTIAC TRANS SPORT, naprawa samochodu, sam naprawiam samochód(1)
- Instrukcja instalacji i serial key, Zestaw programów do prostego CUSTOMU filmów DVD (z tworzeniem własnego menu), DVD Architect Pro 6.0.237
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- mangustowo.htw.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Europa Universalis III Napoleon’s Ambition Instrukcja uŜytkownika WSTĘP Witamy w Europie Universalis III: Napoleon’s Ambition! Napoleon’s Ambition (NA) jest dodatkiem do gry Europa Universalis III, trzeciej serii historycznych gier strategicznych wyprodukowanych przez Paradox Interactive. Zasadniczo oryginalne zasady EU III nie zostały zmienione. Jednak w dodatku znalazło się nieco znaczących ulepszeń, które powinny zwiększyć rywalizację, dać nowe moŜliwości oraz większą satysfakcję z rozgrywki. Wśród tych nowinek są nowe opcje, wydarzenia i pomysły, które pozwalają wiernie oddać rewolucyjne czasy. Najbardziej oczywistym dodatkiem, jaki zauwaŜysz w Napoleon’s Ambition, jest rozszerzona linia czasu – teraz moŜesz grać do grudnia 1820 roku. Częścią tej waŜnej zmiany jest przekształcenie struktury gry umoŜliwiające symulację zrewolucjonizowanego środowiska, jakie powstało w okresie historycznym od 1789 do 1820 roku. Zmiany dotyczą nie tylko moŜliwości wystąpienia historycznych wydarzeń (Rewolucja Francuska, wyniesienie Napoleona, rozgałęzione sojusze podczas wojen napoleońskich), ale takŜe symulacji warunków prowadzących do tych zdarzeń oraz następstw rewolucji. NaleŜy pamiętać, Ŝe NA jest środkowym rozszerzeniem – kupując ten połączony pakiet, otrzymujesz takŜe drugi dodatek – In Nomine. Z tego względu gra ze wszystkimi dodatkami będzie zawierała zmiany wykraczające poza te zawarte w dodatku NA. Powinieneś zatem przeczytać takŜe instrukcję uŜytkownika dodatku In Nomine (IN), jeśli zainstalujesz ów dodatek. PoniewaŜ jednak instrukcja In Nomine nie zawiera pewnych istotnych zmian wprowadzonych w Napoleon’s Ambition, zalecane jest, abyś przeczytał poniŜszy tekst wcześniej. Zmiany w stosunku do EU III Na początku zróbmy przegląd pewnych waŜnych zmian wprowadzonych w róŜnych uaktualnieniach do oryginalnej gry EU III między jej premierą a wydaniem dodatku Napoleon’s Ambition. Ma to na celu uzupełnienie instrukcji do EU III i aktualizację twojej wiedzy. · Wiele wydatków, takich jak koszt nowych technologii, zostało dostosowanych proporcjami do skali państwa. · śaden kraj, który jest elektorem w Świętym Cesarstwie Rzymskim, nie moŜe głosować na siebie jako Cesarza; nawet gracz. Gracz będzie automatycznie głosował na kraj, na 1 który zagłosowałaby Sztuczna Inteligencja, gdyby nim władała (głównym czynnikiem branym pod uwagę jest reputacja, która moŜe okazać się niewystarczająca ze względu na prestiŜ, wielkość, siłę itp.) · Forty zwiększają limit zaopatrzenia prowincji. · Doktryna państwowa Wola boska (Bulla Unam Sanctum) zapewnia casus belli względem kaŜdego państwa o choćby nieco innej religii niŜ twoja. Podobnie kary za wywołanie wojny państwu o tej samej religii stosowane są tylko wtedy, gdy masz dokładnie to samo wyznanie. · KaŜde państwo zyskuje casus belli przeciw dowolnemu państwu, które ma złą reputację powyŜej określonego limitu. · MoŜesz obecnie wypowiedzieć wojnę państwu, z którym łączy cię porozumienie umoŜliwiające przemarsz przez jego terytorium. Jednak taka akcja jest karana odjęciem wielu punktów stabilności. · Natychmiast jesteś proszony o przyjście z pomocą zaatakowanemu wasalowi. · Prowincje pogan mogą być zajmowane bez porozumienia pokojowego. · Podczas bitwy jazda otrzymuje podwójne kary wynikające z ukształtowania terenu. · Zwiększony został koszt utrzymania armii. · Blokady dają punkty dodawane do wyniku wojny. · Tylko dowódca oblęŜenia (pierwszy rozpoczynający oblęŜenie) moŜe wydać rozkaz szturmu. · Wasalizacja stała się droŜsza w kontekście wyniku wojny. · Kraje, które zostały zmuszone do zmiany religii za sprawą porozumienia pokojowego, muszą zachować nowe wyznanie do czasu śmierci przywódcy, który podpisał porozumienie. · Kontrola prowincji przez buntowników przez wiele miesięcy moŜe skończyć się odłączeniem jej od państwa. 2 OPCJE POCZĄTKOWE Uruchamianie Napoleon’s Ambition pozostało niezmienione w stosunku do podstawowej gry z wyjątkiem dodatkowej grafiki. Jednak kiedy przejdziesz do części Wybierz grę (moŜesz wybrać Grę pojedynczą, Grę wieloosobową, Zapisane gry, itp.) zobaczysz dodatkowy przycisk Opcji pod przyciskiem Graj. Monarchowie, doradcy i dowódcy Te trzy kategorie postaci mogą być ustawione jako Normalne, Historyczne lub Zdarzenia. Wybór opcji Normalne pozostawia taki stan, jaki zawsze spotyka się w EU III – nowi monarchowie i doradcy stają się dostępni wedle reguły dopuszczającej pewną losowość. MoŜesz wybierać, czy chcesz zatrudnić doradców, czy zwalniać ich zaleŜnie od swych potrzeb i zasobów finansowych. Dowódcy (generałowie, admirałowie, odkrywcy, konkwistadorzy) są „zatrudniani” przez ciebie, kiedy masz potrzebę i odpowiednie zasoby. Wybór opcji Historyczne sprawia, Ŝe twoi monarchowie będą umierać w tym samym czasie, co w rzeczywistości, a ich następcami zostaną ci, których w historii wtedy właśnie wyniesiono na tron. Podobnie doradcy i dowódcy – staną się dostępni w latach, gdy rzeczywiście doszli do znaczenia w swoich krajach. Zaletą tej opcji, poza uczynieniem symulacji bardziej historyczną, jest to, Ŝe nie musisz płacić za tych ludzi. To dobre rozwiązanie, o ile kierujesz krajem, który ma dobrych dowódców i doradców. Jeśli jednak prowadzisz mały kraj lub niestabilny (w którym umierało wielu władców), opcja historyczna moŜe nie być dobrym wyborem. 3 Opcja Zdarzenia pomyślana została dla modów gracza – zmian wprowadzonych przez uŜytkowników do systemu gry. Twórca modu moŜe ustawić zdarzenie powodujące, Ŝe dany monarcha lub doradca pojawi się określonego dnia lub po spełnieniu pewnych warunków. Po odpowiednim poćwiczeniu będziesz w stanie sam tworzyć takie mody (nawet pojedyncze wydarzenia, jeśli nie całe spójne scenariusze) lub będziesz mógł wczytywać mody przygotowane przez innych graczy. Kupcy, koloniści, misjonarze i szpiedzy Kolejną nową pozycją w zakładce Opcje jest wybór, czy naleŜy płacić za kupców, kolonistów, misjonarzy i konkwistadorów. To swego rodzaju oszustwo dla potrzeb gry, ale ma takŜe pewne odniesienie do rzeczywistości – niekiedy kolonizacja bywała przedsięwzięciem prywatnym. Inflacja MoŜesz takŜe wybrać poziom realizmu inflacji. Normalnie inflacja bierze się z bicia pieniądza (pomoc w menu budŜetu pokaŜe ci, jak poziom bicia monety wpływa na inflację) i posiadania prowincji dostarczających złoto (to takŜe pokazuje podpowiedź). Inflację mogą powodować takŜe wydarzenia. Istnieje moŜliwość podjęcia decyzji o całkowitym braku inflacji (z wyjątkiem szczególnych wydarzeń). Jeśli chcesz wyłączyć wydobycie złota z obliczania inflacji i liczyć tylko politykę finansową, moŜesz to zrobić. W innym wypadku niech pozostanie Normalna. Liczba kolonistów W normalnej grze EU III kolonista reprezentował 100 ludzi. Jednak w opcjach początkowych moŜesz wybrać tę liczbę z przedziału 100 – 400. Wysyłanie większej liczby ludzi nie powoduje większych kosztów. To moŜe pomóc ci w szybszym zbudowaniu kolonii (przez osiągnięcie 1000 mieszkańców kolonizowanej prowincji). Poziom trudności Ustawianie trudności objaśnia się samo – po prostu inny sposób wyboru poziomu trudności gry niŜ na ekranie jej głównego menu. Jednak jest delikatna róŜnica odnosząca się do agresywności. Ta ostatnia moŜe być teraz ustawiona oddzielnie… Agresywność SI Teraz moŜesz ustawiać agresywność SI oddzielnie. Wysoka agresywność oznacza, Ŝe inne kraje chętniej będą dąŜyć do realizacji swoich interesów niŜ do zachowania pokoju. Podejmą działania ofensywne w stosunku do krajów, które są w posiadaniu ich prowincji narodowych, a takŜe przeciw państwom o niskiej stabilności. 4 Poznawanie prowincji lądowych i morskich Ta opcja wpływa na szybkość „rozprzestrzeniania się wiedzy” pochodzącej od twoich sąsiadów – pozwalając im poznawać nowe ziemie i morza konkwistadorami i odkrywcami, podczas gdy ty otrzymujesz zdobytą przez nich wiedzę kilka lub kilkanaście lat później. USPRAWNIENIA MAPY I INTERFEJSU UśYTKOWNIKA Szybkość gry Szybkość gry została poprawiona w stosunku do EU III przez zwiększenie szybkości rozgrywki na wszystkich poziomach powyŜej poziomu 1. Tryb handlowy mapy Tryb handlowy mapy przeszedł powaŜne zmiany. Stary denerwujący system został zastąpiony, więc teraz moŜesz zobaczyć ikonę produktu wytwarzanego w prowincji na mapie głównej (niewidoczna przy maksymalnym oddaleniu). To znacznie ułatwi budowę manufaktury w odpowiednim miejscu. Podpowiedź w trybie handlowym mapy pokazuje teraz takŜe szczegóły jak: centrum handlu, z którego korzysta prowincja, posiadaną w nim liczbę kupców, a takŜe całkowity przychód generowany przez ten ośrodek i wielkość zysku wypracowanego przez twoich kupców. 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|