Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- INSTRUKCJA INSTALACJI ELSA V3.60 + Update V3.61, Samxx, • Elsa v3.60 + update
- Instrukcja - Napoleon’s Ambition [PL], Europa universalis III - gra i dodatki PL, Europa Universalis III - Złoty Pakiet Dodatków (SobieSkin)
- Instrukcja rejestratora 4 kanałowego REJB 4 i 16 kanałowego REJB 16, Książki1, PDF-y
- Instrukcja - Adobe Photoshop CS6 + Camera Raw 9.1.1 PL, PHotoShop kursy - tutoriale, A P C S 6 C R 9.1.1 PL - 2016 dodatek dla nowych formatów RAW
- Instrukcja obslugi Alfa Romeo 166 PL, Alfa 166 2,4 JTD
- Instrukcja autohipnozy według Raymond Moody, E-BOOKS, GRANICE ŚWIADOMOŚCI, RAYMOND MOODY
- Instrukcja obslugi Mini Cooper 2002 [ENG], PONTIAC TRANS SPORT, naprawa samochodu, sam naprawiam samochód(1)
- Instrukcja obslugi Mini Cooper 2005 [ENG], PONTIAC TRANS SPORT, naprawa samochodu, sam naprawiam samochód(1)
- Instrukcja instalacji i serial key, Zestaw programów do prostego CUSTOMU filmów DVD (z tworzeniem własnego menu), DVD Architect Pro 6.0.237
- Instructions - Faith, Kelly Howell Faith
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- meliobud.htw.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] INSTRUKCJA MONTAŻU SYSTEMU ALARMOWEGO CHALLENGER NT przeznaczonego dla AVENSIS VERSO Informacje i serwis: Clifford Auto Alarm Center 03-687 Warszawa ul. Łodygowa 25 e-mail: aac@clifford.com.pl Opis podłączeń Toyota Avensis Verso Nr wtyczki, Nr pinu Kolor przewodu Przeznaczenie Podłączenie Umiejscowienie P- 1.1 czarny masa załączana czujnik P- 1.2 pomarańczowy wyzwalanie z czujnika czujnik P- 1.3 czerwony zasilanie +12V czujnik P- 2.1 różowo-czarny wyłączenie alarmu czarno-biały IA1 P- 2.2 nieb-czerwony nieużywany - - P- 2.3 niebieski nieużywany - - P- 2.4 zielono-biały zamek rozcięcie wejście czarno-pomarańcz IA1 P- 2.5 zielony zamek rozcięcie wyjście P- 2.6 szary wyzwalanie z drzwi kierowcy czerwono-żółty lewy próg P- 2.7 nieb-czarny wyzwalanie z maski ( - ) wyłącznik maski maska P- 2.8 czarny zasilanie masa biało-czarny punkty fabryczne P- 2.9 biały wyjście-wejście kierunkowskazów zielono-czarny lewy próg P-2.10 różowy włączenie alarmu niebiesko-biały IA1 P-2.11 żółty zapłon +12V czarno-czerwony wiązka stacyjki P-2.12 zielono-czarny zamykanie wyjście niebiesko-czerwony IA1 P-2.13 pomarańczowo-biały nieużywany - - P-2.14 pomarańczowy otwieranie wyjście niebiesko-biały IA1 P-2.15 szaro-czarny wyzwalanie z drzwi ( - ) niebieski lewy próg P-2.16 brązowy sterowanie syreny ( + ) biały syrena P-2.17 czerwony zasilanie +12V biało-czerwony wiązka stacyjki P-2.18 biały wyjście kierunkowskazów zielono-żółty lewy próg P-3 wtyczka niebieska wyłącznik serwisowy P- 4 wtyczka czerwona dioda LED P- 5 podwójny czarny rozcięcie obwodu elektrycznego silnik diesla silnik benzynowy niebiesko-czarny lewy próg Opis złączy alarmu: P- 1 : Złącze do podłączenia czujników ; wstrząsowego, zbicia szyby, ultradźwiękowego, położeniowego, radarowego. P- 2 : Złącze główne alarmu wyposażone w osiemnaście pinów: 1. Różowo-czarny : wyłączenie alarmu ( + ), podłączamy według rysunku 2. Niebiesko-czerwony : nieużywany 3. Niebieski : nieużywany 4. Zielono-biały: wejście przewodu otwierającego zamek centralny (przełącznik wewnętrzny). Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego, podłączamy od strony zamka współdziała z przewodem z pinu 5 (wyjście ). 5. Zielony: wyjście przewodu otwierającego zamek centralny (przełącznik wewnętrzny). Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego, podłączamy od strony modułu, współdziała z przewodem z pinu 4 ( wejście ). 6. Szary : wyzwalanie alarmu, aktywacja funkcji antynapadowej. Wejście o polaryzacji ujemnej, podłączamy pod drzwi kierowcy. Montaż Toyota Avensis Verso 1 7. Niebiesko-czarny : wyzwalanie alarmu z maski, wejście alarmu o polaryzacji ujemnej. 8. Czarny ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu ( masa ), przewód podłączamy do nadwozia samochodu bardzo starannie, najlepiej pod fabryczne punkty. Z tego pinu wychodzi przewód do zasilania syreny. 9. Biały : wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów. 10. Różowy : włączenie alarmu ( + ), podłączamy do przewodu wychodzącego z modułu, na przewodzie pojawia się +12V w chwili zamykania drzwi. 11. Żółty : informacja o zapłonie ( +12V ), podłączamy do przewodu na którym jest +12V w pozycji ON na stacyjce i nie zanika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Wejście aktywujące funkcje antynapadową i zamek centralny ( zamykanie drzwi po zapłonie ). 12. Zielono-czarny : zamykanie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego zamka. Wyjście działa tylko po włączeniu zapłonu ( funkcja zamykania drzwi po włączeniu zapłonu ). 13. Pomarańczowo-biały nieużywany 14. Pomarańczowy : otwieranie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy pod przewód z przełącznika wewnętrznego. Wyjście to działa tylko po wyłączeniu zapłonu (otwieranie drzwi po wyłączeniu zapłonu) . 15. Szaro-czarny : wyzwalanie alarmu z drzwi ( - ), wejście alarmu o polaryzacji ujemnej 16. Brązowy: sterowanie syreny ( + ), podłączamy do przewodu białego w syrenie z własnym zasilaniem lub czerwonego w zwykłej syrenie. 17. Czerwony ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu +12V . Podłączamy bezpośrednio do przewodu zasilającego np. skrzynkę bezpieczników. Z tego pinu wychodzi przewód do zasilania syreny. 18. Biały : wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów. P- 3 : Złącze niebieskie-przycisk serwisowy. Przycisk służy do wyłączania funkcji antynapadowej i awaryjnego wyłączania alarmu, montujemy w ukrytym miejscu. Miejsce montażu ustalamy z klientem. P- 4 : Złącze czerwone-dioda LED. Dioda LED służy do określenia stanu pracy alarmu, montujemy ją w widocznym miejscu na desce rozdzielczej po uprzednim uzgodnieniu z klientem. P- 5 : Złącze białe-rozcięcie obwodu elektrycznego o obciążalności max 20 A. Tym rozcięciem unieruchamiamy silnik w chwili uzbrojenia alarmu i włączenia funkcji antynapadowej. W celu zatrzymania pracującego silnika powinniśmy rozciąć obwód p-py paliwa ewentualnie zapłonu. Funkcje diody LED • miga ⇒ system uzbrojony • nie miga ⇒ system rozbrojony Montaż Toyota Avensis Verso 2 Blokada silnika Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje zablokowanie jednego z obwodów elektrycznych (wybór instalatora) np. zapłonu lub p-py paliwa. Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego – funkcja programowana Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, drzwi w samochodzie automatycznie zamkną się po 3 sekundach od włączenia zapłonu. Kiedy wyłączymy zapłon drzwi natychmiast odblokują się. Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia Jeżeli podczas nieobecności właściciela pojazdu nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu systemu będzie słychać, oprócz normalnych dodatkową liczbę sygnałów dźwiękowych. Przyczyna alarmu będzie odpowiednio sygnalizowana : 4 sygnał syreny ⇒ Wzbudzenie czujników 3 sygnały syreny ⇒ Włączenie stacyjki 2 sygnał syreny ⇒ Otwarcie drzwi, maski lub bagażnika Inteligentna samodiagnoza systemu Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomknięte są drzwi, maska, bagażnik lub gdy uszkodzony jest któryś czujnik będzie słychać dodatkowe 2 sygnały dźwiękowe . W tej sytuacji system automatycznie pominie uszkodzony obwód, zapobiegając fałszywym alarmom. UWAGA: Jeżeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoła pięciokrotnie alarm to system go zablokuje. Samouzbrojenie (rearming) Jeśli w ciągu 30 sekund od wyłączenia alarmu nie nastąpi otwarcie drzwi, alarm uzbroi się automatycznie zamykając drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem systemu (np. naciśnięcie nadajnika (pilota) w kieszeni). Awaryjne wyłączenie alarmu Awaryjne wyłączenie alarmu pozwala wyłączyć sygnały alarmowe oraz pominąć wszystkie funkcje ochronne w sytuacji awaryjnej gdy system nie reaguje na nadajnik(pilota) (np. wyczerpana bateria). 1. Wejść do samochodu, otwierając drzwi kluczem. 2. Przełączyć stacyjkę w pozycję zapłon. (Uwaga ! Po włączeniu zapłonu wyłączenie alarmu jest możliwe tylko i wyłącznie ukrytym wyłącznikiem. Nie wyłączymy alarmu pilotem) 3. Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik do czasu wyłączenia sygnałów alarmowych (około 10 sekund) – alarm zostanie rozbrojony i będzie można uruchomić silnik. Funkcja antynapadowa Zawsze po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty- napadową poprzez jednokrotne naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka). W ten sposób informujemy system, że pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostaną otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas napadu) lub zostanie wyłączony i włączony zapłon, należy ponownie rozbroić funkcję antynapadową. Montaż Toyota Avensis Verso 3 Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ? Jeżeli funkcja antynapadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 90 sekund od momentu uruchomienia silnika (lub/i otwarcia drzwi), system będzie dawać kierowcy sygnał dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem i miganiem diody LED. Jeżeli w ciągu kolejnych 30 sekund nie zostanie naciśnięty ukryty wyłącznik, system unieruchomi silnik oraz włączy światła awaryjne (ostrzeżenie innych użytkowników drogi) a następnie włączy syrenę na 30 sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika nie jest możliwy, włączona jest syrena, błyskają światła i porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd. Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik. • * gdy funkcja antynapadowa wyłączy silnik i zatrzyma pojazd w niebezpiecznym miejscu (przejazd kolejowy, skrzyżowanie, łuk drogi) system pozwala na jednokrotne, czasowe uruchomienie silnika dając możliwość zjechania na pobocze. W takiej sytuacji należy na chwilę wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik. Możliwe jest tylko jednokrotne podjęcie takiej próby, a silnik będzie pracował tylko 10 sekund. ODIS – Optimal Driver Identification System Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu. Proces identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora (Personal Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta po uruchomieniu funkcji antynapadowej (otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z identyfikatora, nastąpi procedura zatrzymania pojazdu po upływie odpowiedniego czasu. Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego zaprogramowania do systemu. Procedura programowania identyfikatora ODIS do systemu : 1. Odłączyć alarm od zasilania. 2. Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do góry. 3. Podłączyć zasilanie alarmu, miniaturowy głośniczek w centralce piśnie 1 raz. 4. Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do dołu. 5. Wprogramować ODIS’a poprzez jednokrotne naciśnięcie wewnętrznego przycisku w ODIS’ie 6. Wprogramowanie ODIS’a system potwierdza 3 krotnym sygnałem miniaturowego głośniczka 7. Obligatoryjnie należy wypełnić wszystkie 4 komórki pamięci centralki poprzez 4 krotne wprogramowanie pilota ODIS 8. Po zapełnieniu ostatniej komórki pamięci system automatycznie kończy procedurę programowania UWAGA : do systemu można zaprogramować maksymalnie 4 ODIS”y (po jednym do każdej komórki pamięci). Montaż Toyota Avensis Verso 4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|