image Home       image Fowles,       image Fitzgerald,       image r04 06 (9)       image R 22MP (3)       image 45 (3)       

Linki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SPIS TREÂCI
Rozdzia∏ I: List od Lucyfera Kreegana
2
Rozdzia∏ II: Co nowego?
4
Rozdzia∏ III: Rozgrywka w Heroes III:
Armageddon’s Blade i zgodnoÊç wersji
6
Rozdzia∏ IV: Kampanie
9
Rozdzia∏ V: Wrota ˝ywio∏ów i wyst´pujàce w nich stwory
13
Rozdzia∏ VI: Stwory neutralne
18
Rozdzia∏ VII: Bohaterowie wrót ˝ywio∏ów
21
Rozdzia∏ VIII: Nowy bohater
23
Rozdzia∏ IX: Obs¸uga klienta i rozwiàzywanie problemów
Rozdzia∏ IX: Obs¸uga klienta i rozwiàzywanie problemów
24
© 2002 Ubisoft Entertainment. Wszelkie prawa zastrze˝one. Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, Armageddon’s Blade, The
Shadow of Death, Ubisoft i logo Ubisoft sà znakami handlowymi Ubisoft Entertainment w USA i innych krajach. Wszelkie prawa zastrze˝one.
Ten program i dokumentacja do∏àczona do tego produktu Ubisoft sà obj´te prawem autorskim. ˚adna z cz´Êci tego produktu nie mo˝e byç
fotografowana, skanowana, t∏umaczona, reprodukowana, kopiowana ani redukowana do innej formy materialnej, elektronicznej lub maszynowej,
ani prezentowana i udost´pniana publicznie bez uprzedniej pisemnej zgody Ubisoft Entertainment. Nabywca tego produktu jest upowa˝niony do
korzystania z tego produktu i do∏àczonej do niego dokumentacji na w∏asny u˝ytek, ale nie do powielania i dystrybuowania kopii programu lub
oprogramowania wÊród osób fizycznych lub prawnych, nie ma te˝ prawa wypo˝yczaç ani po˝yczaç ˝adnej z kopii osobom trzecim.
Wykorzystuje Bink Video. © 1997-1998 RAD Game Tools, Inc.
Wykorzystuje Miles Sound System, © 1991 - 1998 RAD Game Tools, Inc.
Windows, logo Windows oraz DirectX sà znakami towarowymi oraz/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi Microsoft Corporation.
Rozdzia∏ IX: Obs∏uga klienta
Rozdzia∏ I
Do Xerona, lojalnego s∏ugi Jego WysokoÊci Lucyfera
Kreegana, zabójcy królewskich wrogów:
Po otrzymaniu tego listu zabij pos∏aƒca, który go przyniós∏. Nikt nie
mo˝e poznaç treÊci przekazu. JeÊli te informacje wpadnà wr´ce nie-
przyjaciela, królestwo Erofolu mo˝e staç si´ ofiarà napaÊci silniejszych kra-
jów oÊciennych.
Choç od Êmierci naszego poprzedniego Pana, króla Xenofexa, spotykaliÊmy
si´ irozmawialiÊmy cz´sto, musz´ ci jeszcze opowiedzieç, wjaki sposób jako
pierwszy wkrólestwie dowiedzia∏em si´ ojego Êmierci.
Nocà, tego dnia, kiedy pad∏ zr´ki bandy poszukiwaczy przygód, Xenofex
pojawi∏ si´ wmym Ênie.
W swoim Ênie szed∏em przez bujny las, pokryty g´stym zielonym listowiem
iprzeÊwietlony goràcymi promieniami s∏oƒca. Stopniowo odór Êwie˝ej ziemi
iporannej rosy ust´powa∏ aromatowi siarki iw´gla drzewnego. Wyszed∏em
spomi´dzy rozst´pujàcych si´ drzew na polan´. Uswych stóp dostrzeg∏em
po∏yskujàce jeziorko stopionej ska∏y. Grzejàc si´ wcieple bijàcym od magmy
wychyli∏em si´ ispojrza∏em wg∏àb jeziorka. Na jego dnie spoczywa∏a ledwo
widoczna zbroja. Nie obawiajàc si´ obra˝eƒ, zanurzy∏em wjeziorku rami´
isi´gnà∏em po przedmiot. Gdy wyciàgnà∏em r´k´ bez Êladu oparzeƒ, moim
oczom ukaza∏a si´ Zbroja Ognistej Mocy.
Zak∏adajàc na siebie ten drogocenny pancerz, nie mog∏em powstrzymaç si´
od szerokiego uÊmiechu. Niestety, moje uniesienie opad∏o, gdy pos∏ysza∏em
echo jakiegoÊ szaleƒczego rechotu. Po chwili ciszy, wype∏nionej jedynie szele-
stem liÊci, poruszanych s∏abymi powiewami, Êmiech da∏ si´ s∏yszeç ponownie.
¸atwo by∏o ustaliç, skàd dochodzi∏, wi´c poszed∏em wkierunku jego êród∏a.
Wmiar´, jak si´ zbli˝a∏em, Êmiech stawa∏ si´ coraz g∏oÊniejszy irozlega∏ si´
coraz cz´Êciej, a˝ natknà∏em si´ na tarcz´ opartà ouschni´te drzewo.
Âmiech nasili∏ si´ do tego stopnia, ˝e zaczyna∏ groziç zdrowiu mego umys∏u.
Skupiwszy si´ usilnie, zdo∏a∏em podnieÊç przedmiot. Rechot gwa∏townie
umilk∏. Trzyma∏em Tarcz´ Przekl´tego.
Gdy tylko umieÊci∏em tarcz´ na swym ramieniu, me uszy pos∏ysza∏y okropne
skrzeczenie. Rozejrza∏em si´ woko∏o. Przez mgnienie oka dostrzeg∏em sunà-
cy wpowietrzu miecz. Unios∏em Tarcz´ Przekl´tego, aby os∏oniç si´ przed
atakiem. M∏ynkujàc, miecz potoczy∏ si´ do ty∏u izawis∏ na chwil´, poczym
ponownie zanurkowa∏ wmojà stron´. Itym razem sparowa∏em jego cios.
Walka ta trwa∏a a˝ do chwili, gdy miecz uleg∏ zm´czeniu iopad∏ na ziemi´.
Zbli˝y∏em si´ doƒ ostro˝nie ipodjà∏em ztrawy. By∏ to Miecz Ognia Pie-
kielnego.
2
Rozdzia∏ I
Gdy si´ podnios∏em, przed sobà ujrza∏em Xenofexa, który
odwróci∏ si´ izaczà∏ odchodziç. Podà˝y∏em za nim iwkoƒcu
zdo∏a∏em go dogoniç. Sta∏ przy starcu, siedzàcym na pniu drze-
wa. Starzec bada∏ budow´ kwiatu dzikiej ró˝y, zerwanego zpobli-
skiego krzewu.
Zbli˝y∏em si´ pod czujnym spojrzeniem Xenofexa. Z∏o˝y∏em Zbroj´ Ognistej
Mocy, Tarcz´ Przekl´tego iMiecz Ognia Piekielnego ustóp starca. Cofajàc
si´, widzia∏em, jak starzec odk∏ada kwiat.
Podniós∏ miecz, zbada∏ jego ostrze, anast´pnie dêwignà∏ zziemi tarcz´. Nie-
poj´tym sposobem stopi∏ ze sobà oba przedmioty, tworzàc ca∏kiem nowy
or´˝. Nast´pnie tà samà metodà z∏o˝y∏ miecz izbroj´, tworzàc kolejny przed-
miot: miecz osilnym ostrzu, ze z∏otym ptakiem ouniesionych skrzyd∏ach na
gardzie.
Nast´pnie starzec z∏o˝y∏ t´ wspania∏à broƒ na trawie. Xenofex wystàpi∏ do
przodu. Bioràc nowy miecz wswoje r´ce, spojrza∏ wmojà stron´ iwyszcze-
rzy∏ z´by wuÊmiechu, apotem zwielkà si∏à wbi∏ ostrze wziemi´.
Nag∏y, przeraêliwy b∏ysk bieli doszcz´tnie mnie oÊlepi∏. Wzrok wróci∏ mi
wsamà por´, abym zdà˝y∏ dostrzec ocean ognia rozpalanego przez ostrze,
ognia obmywajàcego ca∏y Êwiat. Fale p∏omieni rozprzestrzenia∏y si´ zb∏yska-
wicznà szybkoÊcià, spopielajàc wszystko na swej drodze. Gdy wkoƒcu opa-
d∏y, ujrza∏em siebie, twarzà wtwarz zXenofexem, poÊrodku Êwiata spalo-
nego na w´giel. Przyglàdajàc si´ obliczu króla, zobaczy∏em jedynie satysfak-
cj´ iweso∏oÊç. Nast´pnie Xenofex odstàpi∏ od miecza, mówiàc do mnie: „Jam
jest Ostrze Armagedonu”.
Zbli˝y∏em si´ ostro˝nie iwyciàgnà∏em r´k´ po miecz. Nim zdà˝y∏em go do-
tknàç, czas zastyg∏ wbezruchu imoja wizja Êciemnia∏a. Przebudzi∏em si´.
Wiem, ˝e Xenofex ukaza∏ mi si´ wchwil´ po tym, jak zginà∏. Nie wiem, dla-
czego, ale moim przeznaczeniem jest posiàÊç Ostrze Armagedonu. Zjego po-
mocà pogrà˝´ ca∏y Êwiat wp∏omieniach.
Ruszaj na poszukiwanie Zbroi Ognistej Mocy, Tarczy Przekl´tego iMie-
cza Ognia Piekielnego. Gdy b´dziesz mieç te trzy przedmioty, odszukaj star-
ca. Nie wiem, kim on jest, lecz nie mam ˝adnych wàtpliwoÊci, ˝e go znajdziesz.
Takie jest Twoje przeznaczenie.
Gdy zakoƒczysz swà misj´, wróç do mnie zmieczem.
Twój król,
Lucyfer Kreegan
3
Rozdzia∏ II
Co nowego?
„Ostrze Armagedonu”
jest niecierpliwie oczekiwanym rozszerzeniem Heroes of Might and Magic™ III. Doda-
tek ten wzbogaca pierwotnà gr´ o nowe kampanie, nowe scenariusze, pot´˝ny generator map losowych, edytor
kampanii i ulepszony edytor map. Poza tym „Ostrze Armagedonu” stawia graczowi nowe wyzwania dzi´ki nowym
potworom, nowym bohaterom i nowemu typowi miasta.
Oto lista nowych cech „Ostrza Armagedonu”:
Nowe kampanie:
Gra udost´pnia szeÊç nowych kampanii o odr´bnych fabu∏ach: „Ostrze Armagedonu”, „Krew
smoka”, „Pogromca smoków”, „Festiwal ˚ycia”, „Nieroztropny kaprys” oraz „Igranie z ogniem”. Opis nowych
kampanii znajdziesz na stronie 9.
Nowe scenariusze:
38 nowych pojedynczych scenariuszy, które sprawdzà Twoje umiej´tnoÊci strategiczne.
Generator map losowych:
To narz´dzie umo˝liwia tworzenie nadajàcych si´ do gry map, w oparciu o podane przez
gracza rozmiary, stopieƒ trudnoÊci terenu, liczb´ graczy i inne parametry. Po utworzeniu map mo˝esz je doszlifo-
waç za pomocà edytora map, a tak˝e po∏àczyç w jednà opowieÊç dzi´ki edytorowi kampanii. Instrukcja obs∏ugi ge-
neratora znajduje si´ na stronie 8.
Edytor map:
Ulepszenia obejmujà nowe obiekty i generator map losowych. Edytor map umo˝liwia tworzenie w∏a-
snych map, jak te˝ doskonalenie map utworzonych za pomocà generatora. Pe∏ne objaÊnienie obs∏ugi edytora map
znajdziesz w elektronicznym pliku pomocy. W celu zapoznania si´ z pomocà, uruchom edytor map za poÊrednic-
twem menu „Start”, a nast´pnie naciÊnij klawisz F1.
Edytor kampanii:
Za pomocà tego programu mo˝esz ∏àczyç oddzielne scenariusze w nowe kampanie, uzupe∏niaç je
o fabu∏´ i sekwencje animacji, okreÊlaç parametry poczàtkowe i obiekty, które b´dà przenoszone do nast´pnych
etapów gry. Pe∏ne objaÊnienie obs∏ugi edytora kampanii znajdziesz w elektronicznych plikach pomocy umieszczo-
nych na kompakcie z dodatkiem. W celu zapoznania si´ z pomocà, uruchom edytor kampanii za poÊrednictwem
menu „Start”, a potem naciÊnij klawisz F1.
Nowe potwory:
Gracze mogà anga˝owaç w walk´ i werbowaç 23 nowe istoty, w∏àcznie z 10 rodzajami ˝ywio∏aków
z wrót ˝ywio∏ów. Nowe potwory sà szczegó∏owo opisane na stronie 13.
Nowi bohaterowie:
Rozszerzenie obejmuje dwie nowe klasy postaci, 16 nowych bohaterów, jak równie˝ 11 nowych
bohaterów kampanii, wokó∏ których obraca si´ fabu∏a opowieÊci. Bohaterowie kampanii opisani sà na stronie 9,
a pozostali nowi bohaterowie — na stronie 21.
Nowy typ miasta:
Gracze zetknà si´ z dziewiàtym rodzajem miasta, tajemniczymi wrotami ˝ywio∏ów, które powsta-
∏y albo jako zwiastun zwyci´stwa Erathi
i,
albo zapowiedê zniszczenia ca∏ego Êwiata. Wrota ˝ywio∏ów sà szczegó∏owo
opisane na stronie 13.
Umiej´tnoÊci drugorz´dne:
Bohaterowie, którzy posiedli umiej´tnoÊç obs∏ugi artylerii, mogà
teraz
kierowaç po-
czynaniami wie˝ ∏uczniczych podczas obl´˝enia.
Miejsca na mapie przygody:
JeÊli bohater przebywa w miejscu, w którym na mapie znajduje si´ jakiÊ obiekt, naci-
skajàc spacj´ mo˝esz ponownie przeczytaç komunikat odnoszàcy si´ do obiektu.
4
Rozdzia∏ II
Ulepszone obiekty na mapie:
Bramy misji:
Zanim b´dziesz móg∏ przejÊç przez bram´ misji, musisz wykonaç przydzielone Ci zadanie.
Chaty jasnowidzów:
Jasnowidzom dodano kilka nowych typów zadaƒ.
Bramy graniczne:
Bramy graniczne ró˝nià si´ od stra˝ników granicznych. Ci ostatni znikajà z mapy po
tym, jak bohater odwiedzi namiot klucznika i wróci z has∏em. Natomiast bramy gra-
niczne NIE znikajà z mapy. Pozostajà na swoim miejscu, strzegàc przejÊcia. Dzi´ki te-
mu, niektórzy gracze mogà z niego korzystaç, a inni nie.
Oddzia∏y podstawowe lub ulepszone:
JeÊli w swoim mieÊcie modernizowa∏eÊ budynki, w których formuje si´ oddzia-
∏y, mo˝esz teraz werbowaç podstawowe lub ulepszone jednostki. DomyÊlnie werbowane sà jednostki ulepszone.
Kopalnie zpotworami:
Mo˝esz umieszczaç swoje oddzia∏y w kopalniach, by ich strzeg∏y. Za ka˝dym razem, gdy
Twój bohater wejdzie do kopalni nale˝àcej do Ciebie, b´dzie móg∏ pozostawiç lub zabraç stra˝ników. Funkcja ta
dzia∏a podobnie, jak umieszczanie oddzia∏ów w garnizonie.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zolka.keep.pl