[ Pobierz całość w formacie PDF ]
2 ZGE Sobieski Jaworzno III Jaworzno , dn. 10.10.2003r. Sp. z o.o. I N S T R U K C J A NR .................................. dla pracowników zatrudnionych przy przeglądach , konserwacji i wymianie podzespołów przenośnika zgrzebłowego JOY AFC. I. Uwagi ogólne. 1. Konserwacje przenośnika oraz prace związane z wymianą podzespołów przeprowadza upoważniony ślusarz z zachowaniem przepisów i zasad wykonywania prac ślusarskich na dole kopalni , znając DTR urządzenia , który potwierdzi na piśmie znajomość tej instrukcji oraz został wyznaczony do tych prac przez dozór . 2. Wyniki przeglądów powinny być odnotowane w odpowiednich książkach kontroli urządzeń . 3. Pracownicy dokonujący przeglądów , konserwacji lub wymiany podzespołów zobowiązani są do stosowania okularów ochronnych . II. Opis przenośnika zgrzebłowego JOY AFC . 1. Przenośnik zgrzebłowy JOY AFC jest wysokowydajnym urządzeniem do transportu urobku przy pomocy zgrzebeł umocowanych co 8 ogniw podwójnego łańcucha F 34x126 napędzanego 6-cio zębnymi gwiazdami napędowymi. Trasa składa się z 1,5 metrowych rynien o profilu 298x800 , odlewanych , z klinem samoładującym , przystosowanych do podpięcia obudowy zmechanizowanej oraz będących trasą jezdną kombajnu ścianowego . 2. Podstawowe dane techniczne : - moc zainstalowana 3x261/131 kW , 1 kV , - prędkość łańcucha 1,21 m/s - system jednostek napędowych 2 x przekładnia kątowa S500E z hydraulicznym napinakiem łańcucha, 1 x przekładnia walcowa S500RA . III. Podstawowe podzespoły . 1. Korpus wysypowy z wysypem bocznym - korpus zwrotny . 2. Rynny dołączne , trasowe (co 5-ta rewizyjna) - układ drabinek Eicotracj i zastawek kablowych . 3. Gwiazdy napędowej przedniego i pomocniczego napędu - jednostki napędowe jak wyżej . 4. Osprzęt elektryczny. IV. Wymiany podzespołów . 1. Z uwagi na duże masy i gabaryty podzespołów oraz zagrożenia w ścianie,wynikające z urabianego górotworu oraz nagromadzonych urządzeń ściany zmechanizowanej, prace wymiany podzespołów wykonywane są zawsze przez brygadę kierowaną przez górnika ścianowego pod nadzorem osoby dozoru górniczego , w której skład może wchodzić upoważniony ślusarz ścianowy. 2. Przy wymianie podzespołów przenośnik ścianowy oraz urządzenia współpracujące powinny być trale zabezpieczone przed załączeniem . V. Przegląd przenośnika JOY AFC . Zasady i terminy kontroli określa DTR i polecenie służbowe nr 16a/2003 Kierownika Działu EM. Przeglądy należy wykonywać : - przed każdą zmianą roboczą (obsługa i ślusarz) , - 1 raz na 2 tygodnie (ślusarz i elektryk) , - 1 raz na miesiąc (osoba dozoru średniego energomaszynowego) . Należy skontrolować : prawidłowość ułożenia trasy i jej stan techniczny napędów (rozet , przekładni , osprzętu hydraulicznego , chłodzeń) , stan łańcucha i zgrzebeł , kontrola temperatury zewnętrznej przekładni i łożysk gwiazd napędowych, kontrola sprawności hydraulicznego urządzenia do napinania łańcucha . VI. Konserwacja przenośnika . 1. Codziennej konserwacji wymagają : - łożyska gwiazd napędowych (kontrola napełniania zbiorniczka olejowego) , - kontrola i ewentualne uzupełnienie stanu oleju w przekładniach oraz sprawdzenie czystości oleju , - kontrola napięcia łańcucha i dokręcania zgrzebeł . W czasie normalnej pracy naciąg łańcucha powinien wynosić 130 kN , przy transporcie kamienia 180 kN. Luz łańcucha pod gwiazdą napędową powinien wynosić ok.100 mm. Gdy łańcuch jest za luźny należy upiąć ogniwa łańcucha. Usunięcie 2 ogniw spowoduje wzrost napięcia o ok. 25 kN. Hydrauliczny napinak łańcucha może być zasilany emulsją olejowo-wodną o ciśnieniu nie przekraczającym 10 MPa . 2. Okresowe kontrole i wymiany olejów : - 1 x na tydzień należy pobrać , odkręcając korek spustowy , próbki oleju (ciepły olej po ok. 2 min. od zatrzymania pracy przekładni) , - wymiana oleju w przekładni powinna być wykonana po 200 godz. od 1-go uruchomienia , następnie co 6 miesięcy. Stosowany do tego typu przekładni olej powinien mieć lepkość 460 lub 320. Wielkość napełniania – 28,5 dm3 dla przekładni S500RA i 10 dm3 dla przekładni S500E . Poziom oleju kontroluje się na pryzmatycznym wskaźniku oleju ; kolor zielony – stan prawidłowy , kolor czerwony- poziom niski , - wymiana oleju w rozetach napędowych – co 3 miesiące . - 1 x w tygodniu wtłaczać smar do tulei sprzęgłowej przez smarowniczki zabudowane w sworzniu ustalającym tulei . Opracował: mgr inż. Stanisław Nocek Przy współpracy: Prusak Jerzy nr komp. MGM TM BHP Zatwierdził: .................................................. Kierownik Ruchu Zakładu Górniczego
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|