Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- Intruzi Michael Marshall E-BOOK, Fantastyka, fantasy
- Insight Intermediate Student's Book Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych Wildman Jayne, Podręczniki, lektury
- Instrukcja montarzu subwofera xc90 instruction VCC-138791-1 (1), E-Book's
- Ingarden - Wstep do Fenomenologii Husserla wyklad 1, e-book, Filozofia, Ingarden Roman
- Informatyka SP KL 4-6. Podręcznik multimedialny pendrive + zbiór zadań. Zajęcia komputerowe. Lubię to! 2012 Kęska Michał e-book, Inne
- Informatyka Europejczyka. Program nauczania do zajęć komputerowych w szkole podstawowej w edukacji w Danuta Kiałka e-book, Podręczniki, lektury
- Indie. Mapa Marco Polo w skali 12 500 000 praca zbiorowa E-BOOK, Turystyka, mapy, atlasy
- Instrukcja stosowania kas rejestrujących z wzorcową dokumentacją i nowymi ewidencjami - Grzegorz Tomala e-book, B jak Biznes i ekonomia
- In-depth analysis of the viral threats with OpenOf#ce.org uments, Hacking and IT E-Book Dump Release
- Inoculation strategies for victims of viruses and the sum-of-squares partition problem, Hacking and IT E-Book Dump Release
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- modologia.keep.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment pełnej wersji pod tytułem: Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, Darmowa publikacja dostarczona przez Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z © Copyright for Polish edition by Data: 04.04.2007 Tytuł: Inteligencja Twojego Dziecka – część II (fragment utworu) Autor: Jolanta Gajda Projekt okładki: Marzena Osuchowicz Korekta: Sylwia Fortuna Skład: Anna Popis-Witkowska Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Netina Sp. z o. o. ul. Daszyńskiego 5 44-100 Gliwice WWW: EMAIL: Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. SPIS TREŚCI ..............................................................................................6 ............................................10 ...........................................................................................15 .....................................................................................15 ........................................................16 ..........................................................................................18 ....................................20 ...............................................................................................29 ...................................................................................30 ..........................................................31 ........................................................................................39 ...................................................................................................40 ........................................................................................44 ...........................................................................................45 .....................................................................48 ..............................52 .....................................................52 ................................................................................55 .......................................................................................57 .............................................................................62 .............................................................68 ....................................................................................70 ...................................73 .................................................................73 .......................................................................................74 ........................................................................................79 ......................................................................................80 .................................................................................85 .......................................................................................87 ............................90 ..........................................................................................90 .........................................................................91 ...........................................................................................93 ZAKOŃCZENIE, ...............96 .............................................................................103 Inteligencja Twojego Dziecka - fragment - Jolanta Gajda ● str. 4 Istota inteligencji językowej Inteligencja językowa może być rozwijana i wzmacniania w każdym wieku, na dowolnym etapie życia. Ty również – bez względu na swój wiek – masz szanse poczynić jeszcze spore postępy w tym zakresie ;-) Jednak bezsprzecznie najlepszym czasem na jej uaktywnienie są najwcześniejsze lata, kiedy mózg jest najbardziej podatny i najbardziej wrażliwy na oddziaływania otaczających bodźców. Inteligencja językowa zaczyna się rozwijać wcześniej niż przypuszczasz. Już w macicy niemowlę uczy się rozpoznawać głos matki. Po urodzeniu, od czwartego dnia życia, potrafi rozpoznawać używane przez nią wzorce intonacyjne języka. Przed ukończeniem roku zaczyna kojarzyć słowa z ich znaczeniami. W okresie między 9 miesiącem a 4 rokiem życia obserwujemy u naszych maluchów rozwój mowy. Przed upływem 18-tego miesiąca życia mały mówca zaczyna rozbudowywać swój słownik, który przed ukończeniem dwóch lat rozrośnie się do około dwóch tysięcy słów. Dzieci najlepiej chłoną język do szóstego roku życia i jest to najlepszy okres na rozwój inteligencji językowej. Okres od 9 do 13 lat jest natomiast niezwykle ważny, jeśli chodzi o naukę pojęć abstrakcyjnych, naukowych, swoistych dla różnych dyscyplin wiedzy. Gdybyśmy mieli prześledzić ścieżkę rozwojową inteligencji językowej, to wygląda ona mniej więcej w ten sposób: – rozumienie prostych słów – wypowiadanie prostych zdań Copyright by Wydawnictwo & Jolanta Gajda Inteligencja Twojego Dziecka - fragment - Jolanta Gajda ● str. 5 – posiadanie podstawowych umiejętności w zakresie porozumiewania się – zwiększający się zasób słownictwa – zdolność opowiadania historii i dowcipów – opanowywanie podstaw czytania i pisania – czytanie w celu zdobywania wiedzy i dla przyjemności – pisanie różnego rodzaju tekstów dla różnych ludzi i z różnym przeznaczeniem – skuteczna komunikacja w zmiennych okolicznościach i środowiskach Te wszystkie umiejętności Twoje dziecko nabywa stopniowo, a Ty możesz w tym znacząco pomóc. Jak? O tym przeczytasz za chwilę. Inteligencja językowa jest zlokalizowana w lewej części mózgu, łączy się jednak z innymi obszarami inteligencji. Posługujemy się językiem rozmawiając o matematyce, muzyce czy sporcie, jednak nasza zdolność posługiwania się słowami wywodzi się z inteligencji językowej. Tutaj widać, jak ważna jest rola inteligencji językowej dla rozwoju innych jej rodzajów. Jeśli niedostatecznie rozwinie się w dziecku umiejętność rozumienia i posługiwania się językiem, będzie miało problemy w szkole nie tylko na lekcjach języka polskiego, ale może sobie również nie radzić z matematyką, przedmiotami przyrodniczymi czy nawet z lekcjami w-fu, gdzie trudno mu będzie zrozumieć polecenia nauczyciela czy reguły jakiejś gry drużynowej. Do tego wszystkiego niezbędne jest przecież dobre opanowanie języka ojczystego także na poziomie złożonych struktur składniowych. Podobnie ma się sprawa z nauką języka obcego. Opanowanie języka angielskiego, niemieckiego czy jakiegokolwiek innego wymaga Copyright by Wydawnictwo & Jolanta Gajda
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|