Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- Instrukcja rejestratora 4 kanałowego REJB 4 i 16 kanałowego REJB 16, Książki1, PDF-y
- Inforanek - odleżyny, Pielęgniarstwo, Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne, Książki
- Inland Fisheries. 1. Rehabilitation of inland waters for fisheries, książki
- Indiana Jones - McCoy Max - Indiana Jones i tajemnica dinozaura(z txt), książki, M
- Introduction to the Kabalah, Ksiazki, KABAŁA
- Introduction To Probability, ksiazki EN, 60.Poker.EBOOKS, Introduction To Probability (Charles M. Grinstead & J. Laurie Snell)
- Introduction to the special section on NSSI, ♥ psychologia - inne (książki, artykuły), [EN] artykuły, nssi (non-suicidal self injury) + masochism
- Internal Gung Fu Vol.2 - Kung Fu - Tai Chi -Defesa Pessoal, książki e, martial.arts, English
- Instalacja sterownikвw do kart ATI Radeon w Mandrake Linux 10.0 Official, Książki i magazyny, Linux, Podstawy
- Instrukcja.Obslugi.BMW.e90.320i.325i.330i.320d, AAAE-booki i mp3 katolickie ksiazki skany nowe oraz stare
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- meliobud.htw.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDZ DO PRZYK£ADOW Access 2003 PL. Biblia SPIS TRECI KATALOG KSI¥¯EK Autorzy: Cary N. Prague, Michael R. Irwin, Jennifer Reardon T³umaczenie: Jaros³aw Gierlicki, (wstêp, rozdz. 1 – 5), Grzegorz Werner (rozdz. 6 – 17), Tomasz Miszkiel (rozdz. 18 – 29), Rados³aw Meryk (rozdz. 30 – 39, dod. A – D) ISBN: 83-7361-381-1 Tytu³ orygina³ Format: B5, stron: 1352 KATALOG ONLINE ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG TWÓJ KOSZYK DODAJ DO KOSZYKA Bazy danych bywaj¹ skomplikowane. W³anie dlatego, by zrozumieæ jak funkcjonuj¹ i nauczyæ siê wykorzystywaæ ich mo¿liwoci, potrzebujesz wskazówek ekspertów, jakimi niew¹tpliwie s¹ autorzy tego obszernego podrêcznika. Je¿eli po raz pierwszy zetkn¹³e siê z Accessem, docenisz uwagê, jak¹ w niniejszej ksi¹¿ce powiêcono wyjanieniu terminologii oraz przekazaniu podstawowych wiadomoci na temat baz danych. Jeli znasz poprzednie wersje programu, mo¿esz od razu przejæ do opisu tych funkcji, które w Accessie 2003 s¹ nowe, np. szerszego wykorzystania jêzyka XML i us³ug WWW. Choæ kolejne rozdzia³y opisuj¹ coraz to bardziej zaawansowane tematy, nie musisz czytaæ ksi¹¿ki „od deski do deski”. Ka¿dy z rozdzia³ów mo¿esz traktowaæ samodzielnie, wybieraj¹c rozdzia³y i zagadnienia wed³ug uznania (pomocny w tym mo¿e byæ bardzo szczegó³owy spis treci, pozwalaj¹cy na ³atwe zlokalizowanie interesuj¹cego tematu). W tej ksi¹¿ce znajdziesz pe³ny opis programu Access 2003 • Tworzenie tabel, korzystanie z arkuszy danych i praca z wieloma tabelami • Zastosowanie siedmioetapowej metody projektowej do tworzenia baz danych spe³niaj¹cych indywidualne wymagania • Tworzenie formularzy za pomoc¹ kreatorów, tworzenie zwi¹zanych i niezwi¹zanych formularzy oraz weryfikacja poprawnoci danych • Wykorzystanie jêzyka Visual Basic i programu VBA Editor do automatyzacji dzia³ania Accessa • Zastosowanie jêzyka XML do prostego i zaawansowanego dostêpu do danych • Automatyzacja parametrów kwerend, tworzenie funkcji i procedur oraz programowa obs³uga b³êdów • Wymiana danych z innymi aplikacjami pakietu Office Kupuj¹c tê ksi¹¿kê, zdobêdziesz kompletne ród³o informacji na temat jednego z najpopularniejszych systemów bazodanowych. Niezale¿nie od tego, czy chcesz stworzyæ w Accesie prost¹ bazê danych, czy te¿ planujesz wykorzystanie go jako podstawy do budowy zaawansowanego systemu, nie bêdziesz potrzebowa³ ¿adnych dodatkowych podrêczników. • Kompletny opis Accessa 2003 • Ogromna liczba przyk³adów ilustruj¹cych opisywane zagadnienia • Podrêcznik dla pocz¹tkuj¹cych i zaawansowanych • Bogata zawartoæ do³¹czonego CD-ROM-u CENNIK I INFORMACJE ZAMÓW INFORMACJE O NOWOCIACH ZAMÓW CENNIK CZYTELNIA FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE Wydawnictwo Helion ul. Chopina 6 44-100 Gliwice tel. (32)230-98-63 e-mail: helion@helion.pl Terminologia zwizana z bazami danych wystpujca w Accessie......................................................52 Co to jest baza danych?...................................................................................................................52 Bazy danych, tabele, rekordy, pola i warto#ci.................................................................................53 Korzystanie z wicej ni& jednej tabeli...................................................................................................56 Praca z wieloma tabelami................................................................................................................56 Dlaczego nale&y tworzy* wiele tabel?............................................................................................57 Obiekty oraz widoki baz danych Accessa.............................................................................................57 Arkusze danych...............................................................................................................................58 Kwerendy i zbiory dynamiczne.......................................................................................................58 Formularze wprowadzajce oraz wy#wietlajce dane.....................................................................59 Raporty............................................................................................................................................59 Projektowanie obiektów systemu....................................................................................................60 Siedmioetapowa metoda projektowania................................................................................................60 Etap 1. Ogólny projekt systemu — od koncepcji do rzeczywisto#ci..............................................61 Etap 2. Projektowanie raportów — rozmieszczanie pól.................................................................63 Etap 3. Projektowanie danych — jakie pola utworzy*?..................................................................65 Etap 4. Projektowanie tabel i relacji................................................................................................72 Etap 5. Projektowanie pól — reguły sprawdzania poprawno#ci wprowadzanych danych.............75 Etap 6. Projektowanie formularzy — wej#cie.................................................................................78 Etap 7. Projektowanie automatyzacji — menu...............................................................................80 ! "#$ Tworzenie tabel bazy danych................................................................................................................84 Tworzenie bazy danych.........................................................................................................................84 Obszar szablonów ...........................................................................................................................85 Pusta baza danych...........................................................................................................................87 Okno bazy danych.................................................................................................................................89 Pasek menu Obiekty........................................................................................................................90 Pasek menu Grupy ..........................................................................................................................91 %%&'("# Przyciski paska narzdzi okna bazy danych....................................................................................91 Pasek narzdzi okna Accessa..........................................................................................................91 Tworzenie nowej tabeli .........................................................................................................................93 Proces tworzenia struktury tabeli....................................................................................................93 Okno dialogowe Nowa tabela.........................................................................................................94 Tworzenie nowej tabeli w widoku arkusza danych.........................................................................96 Okno widoku projektu...........................................................................................................................98 U&ywanie paska narzdzi widoku projektu tabeli...........................................................................99 Praca z polami.................................................................................................................................99 Tworzenie tabeli tblKlienci.................................................................................................................103 Pola autonumerowane w Accessie................................................................................................103 Ko=czenie tabeli tblKlienci...........................................................................................................104 Zmiana struktury tabeli........................................................................................................................105 Wstawianie nowego pola ..............................................................................................................106 Usuwanie pola...............................................................................................................................106 Zmiana poło&enia pola..................................................................................................................106 Zmiana nazwy pola.......................................................................................................................107 Zmiana rozmiaru pola...................................................................................................................107 Zmiana typu danych pola..............................................................................................................107 Wła#ciwo#ci pól...................................................................................................................................109 Okre#lanie wła#ciwo#ci zwizanych z rozmiarami pól.................................................................111 U&ywanie formatów......................................................................................................................112 Wprowadzanie formatów..............................................................................................................116 Okre#lanie masek wprowadzania..................................................................................................116 Kreator masek wprowadzania.......................................................................................................118 Okre#lanie miejsc dziesitnych.....................................................................................................119 Tworzenie tytułu ...........................................................................................................................119 Ustalanie warto#ci domy#lnej........................................................................................................119 Sprawdzanie poprawno#ci danych................................................................................................119 Zrozumienie okna wła#ciwo#ci Odno#nik.....................................................................................122 Okre#lanie klucza głównego................................................................................................................122 Tworzenie klucza unikalnego........................................................................................................123 Tworzenie klucza głównego..........................................................................................................123 Okno indeksów..............................................................................................................................124 Okno wła#ciwo#ci tabeli................................................................................................................125 Drukowanie struktury tabeli................................................................................................................125 Zapisywanie uko=czonej tabeli ...........................................................................................................126 Operacje przeprowadzane na tabelach w oknie bazy danych..............................................................126 Zmiana nazwy tabel ......................................................................................................................127 Usuwanie tabel..............................................................................................................................127 Kopiowanie tabel w obrbie bazy danych.....................................................................................127 Kopiowanie tabeli do innej bazy danych......................................................................................128 Dodawanie rekordów do tabeli bazy danych.......................................................................................129 )"#*+#) Arkusze danych...................................................................................................................................132 Okno arkusza danych...........................................................................................................................133 Poruszanie si w obrbie arkusza danych.....................................................................................134 Przyciski nawigacyjne...................................................................................................................134 Pasek narzdzi arkusza danych.....................................................................................................135 ,- Otwieranie arkusza danych..................................................................................................................137 Wpisywanie nowych danych...............................................................................................................138 Zapisywanie rekordu.....................................................................................................................139 Automatyczne sprawdzanie poprawno#ci typów danych..............................................................140 Wpływ wła#ciwo#ci na wpisywane dane......................................................................................140 Operacje przeprowadzane na rekordach w arkuszu danych................................................................143 Przemieszczanie si pomidzy rekordami.....................................................................................144 Wyszukiwanie okre#lonej warto#ci...............................................................................................144 Modyfikowanie warto#ci w arkuszu danych.......................................................................................146 Rczne zamienianie istniejcych warto#ci....................................................................................147 Modyfikacja istniejcej warto#ci...................................................................................................147 Pola, których nie mo&na edytowa*................................................................................................148 U&ywanie funkcji Cofnij .....................................................................................................................149 Kopiowanie i wklejanie warto#ci ........................................................................................................149 Zamienianie warto#ci...........................................................................................................................149 Dodawanie nowych rekordów.............................................................................................................151 Usuwanie rekordów.............................................................................................................................151 Dodawanie, modyfikacja oraz usuwanie kolumn................................................................................152 Usuwanie kolumn w arkuszu danych............................................................................................152 Dodawanie kolumn w arkuszu danych..........................................................................................152 Zmienianie nazw pól (nagłówków kolumn)..................................................................................152 Wy#wietlanie rekordów.......................................................................................................................153 Zmiana kolejno#ci pól...................................................................................................................153 Zmiana szeroko#ci wy#wietlanych pól..........................................................................................154 Zmiana wysoko#ci wy#wietlanych rekordów ...............................................................................155 Wy#wietlanie linii oddzielajcych komórki..................................................................................156 Zmiana czcionki............................................................................................................................157 Ukrywanie oraz odkrywanie kolumn............................................................................................158 Blokowanie kolumn......................................................................................................................158 Zapisywanie zmienionego układu arkusza....................................................................................159 Zapisywanie rekordu.....................................................................................................................159 Sortowanie i filtrowanie rekordów w arkuszu danych........................................................................159 Korzystanie z funkcji szybkiego sortowania.................................................................................159 U&ywanie filtrowania według wyboru..........................................................................................160 U&ywanie filtrowania według formularza.....................................................................................161 Drukowanie rekordów.........................................................................................................................162 Drukowanie arkusza danych.........................................................................................................163 Korzystanie z podgldu wydruku..................................................................................................163 . #/*!/0 Tabele wykorzystywane w bazie danych Komis samochodowy.........................................................166 Pojcie kluczy......................................................................................................................................168 Okre#lanie klucza głównego.........................................................................................................170 Korzy#ci wynikajce ze stosowania kluczy głównych .................................................................171 Tworzenie klucza głównego..........................................................................................................172 Klucze obce...................................................................................................................................173 Relacje pomidzy tabelami..................................................................................................................174 Przegld relacji..............................................................................................................................174 Cztery typy relacji pomidzy tabelami..........................................................................................175 %%&'("# Wizy integralno#ci.............................................................................................................................177 Tworzenie relacji.................................................................................................................................178 Korzystanie z okna Relacje...........................................................................................................178 Tworzenie relacji pomidzy tabelami...........................................................................................181 Okre#lanie wła#ciwo#ci relacji w oknie dialogowym Edytowanie relacji....................................182 Doko=czenie tworzenia relacji pomidzy tabelami w systemie Komis samochodowy................186 Zapisywanie relacji pomidzy tabelami........................................................................................186 Dodawanie nowych relacji............................................................................................................186 Usuwanie istniejcych relacji........................................................................................................188 Linie łczce tabele w oknie Relacje ............................................................................................188 Drukowanie raportu relacji............................................................................................................189 U&ywanie podarkuszy danych.............................................................................................................189 Definiowanie podarkuszy danych.................................................................................................190 )- # )"))+! 1 Pojcie kwerendy.................................................................................................................................194 Co to jest kwerenda?.....................................................................................................................194 Typy kwerend................................................................................................................................196 Mo&liwo#ci kwerend.....................................................................................................................197 Jak działaj zbiory dynamiczne?...................................................................................................198 Tworzenie kwerendy...........................................................................................................................199 Wybieranie tabel ...........................................................................................................................200 U&ywanie okna kwerendy.............................................................................................................201 Poruszanie si w obrbie okna widoku projektu kwerendy..........................................................202 U&ywanie paska narzdzi projektu kwerendy...............................................................................202 Korzystanie z obszaru QBE okna projektu kwerendy ..................................................................203 Wybieranie pól ....................................................................................................................................203 Dodawanie pojedynczego pola......................................................................................................204 Dodawanie wielu pól.....................................................................................................................205 Dodawanie wszystkich pól tabeli..................................................................................................206 Wy#wietlanie zbioru dynamicznego....................................................................................................207 Praca z arkuszem danych..............................................................................................................208 Modyfikacja danych na arkuszu danych kwerend........................................................................208 Powrót do projektu kwerendy.......................................................................................................208 Praca z polami .....................................................................................................................................208 Zaznaczanie pól.............................................................................................................................208 Zmiana kolejno#ci pól...................................................................................................................209 Zmiana rozmiaru kolumn w widoku projektu...............................................................................210 Usuwanie pól.................................................................................................................................210 Wstawianie pól..............................................................................................................................211 Zmiana nazw wy#wietlanych pól..................................................................................................211 Wy#wietlanie nazw tabel...............................................................................................................211 Wy#wietlanie pól...........................................................................................................................212 Zmiana kolejno#ci sortowania.............................................................................................................213 Okre#lenie sortowania...................................................................................................................213 Wy#wietlanie tylko wybranych rekordów...........................................................................................215 Kryteria dla rekordów...................................................................................................................215 Definiowanie prostych kryteriów znakowych...............................................................................215 Definiowanie prostych kryteriów innych typów...........................................................................217 Drukowanie zbiorów wynikowych kwerend.......................................................................................218 Zapisywanie kwerendy........................................................................................................................219
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|