image Home       image Fowles,       image Fitzgerald,       image r04 06 (9)       image R 22MP (3)       image 45 (3)       

Linki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Tytuł oryginału: Financial Intelligence, Revised Edition: A Manager's Guide to Knowing What theNumbers Really MeanTłumaczenie: Bartosz SałbutRedakcja i lokalizacja rozdziałów 4 i 11: Maciej SkudlikProjekt okładki: Jan PaluchISBN: 978-83-246-8747-3Original work copyright © 2013 Business Literacy Institute, Inc.Published by arrangement with Harvard Business Review Press.Polish edition copyright © 2014 by Helion SA.All Rights Reserved.All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in anyform or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recordingor by any information storage retrieval system, without permission from the Publisher.Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszejpublikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innympowoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymiich właścicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacjebyły kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor orazWydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkodywynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.Drogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adreshttp://onepress.pl/user/opinie/intef2Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.Wydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail: onepress@onepress.plWWW: http://onepress.plPrinted in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSPIS TRE CIO autorachPrzedmowaNota od polskiego wydawcy91117Cz I.Sztuka finansów (i jej znaczenie)1. Nie zawsze mo na ufa liczbom2. Zrozumienie istoty za o e , szacunków i odchyle3. Dlaczego warto kszta towa inteligencj finansow ?4. Zasady obowi zuj ce ksi gowychCzI. Narz dzia2129374973Cz II.Cechy charakterystyczne rachunku wyników5. Zysk jest warto ci szacunkow6. amanie kodu rachunku wyników7. Przychód. Najwa niejszy jest moment zaksi gowania8. Koszty i wydatki. adnych jednoznacznych rozwi za9. Ró ne uj cia zyskuCzII. Narz dzia798595103119129Cz III.Bilans ujawnia najwi cej10. Znajomo podstaw bilansu11. Po stronie aktywów. Kolejne szacunki i za o enia (z wyj tkiem gotówki)12. Pasywa13. Dlaczego bilans si równowa y?14. Rachunek wyników wp ywa na bilansCzIII. Narz dzia135141157163167173CzIV. Gotówka króluje179185193715. Gotówka daje prawdziwy obraz rzeczywisto ci16. Zysk to nie gotówka, cho obydwa elementy s wa ne17. J zyk rachunku przep ywów pieni nychKup książkęPoleć książkęSpis tre ci18. Jak przep ywy pieni ne oddzia uj na inne zapisy?19. Dlaczego gotówka jest tak wa na?CzIV. Narz dzia197207213Cz V.Wska niki, czyli co tak naprawd mówi liczby20. Pot ga wska ników21. Wska niki rentowno ci. Im wy sze, tym lepsze (zazwyczaj)22. Wska niki zad u enia. Zachowywanie równowagi23. Wska niki p ynno ci. Czy jeste my w stanie op aci rachunki?24. Wska niki wydajno ci.W jaki sposób wydoby ze swoich aktywów jak najwi cej25. Z punktu widzenia inwestora „Wielka pi tka”wska ników i warto dla akcjonariuszyCzV. Narz dzia219227237241245253261Cz VI.Jak obliczy (i zrozumie ) zwrot z inwestycji26. Istota zwrotu z inwestycji27. Sedno sprawy, czyli obliczanie zwrotu z inwestycjiCzVI. Narz dzia269277293Cz VII.Inteligencja finansowa stosowana — zarz dzanie kapita em obrotowym28. Magia zarz dzania bilansem29. W bilansie wszystko jest ze sob powi zane30. Cel — konwersja gotówkiCzVII. Narz dzia303309315321Cz VIII.Inteligencja finansowa w organizacji31. Bieg o finansowa a wyniki organizacji32. Strategie bieg o ci finansowej33. Ostateczny cel — przejrzysto finansowaCzVIII. Narz dziaDodatekPrzyk adowe sprawozdania finansowePodzi kowania3253333433453473473538Kup książkęPoleć książkęRó ne uj cia zysku9Ró ne uj cia zyskuOmówili my ju zagadnienia zwi zane z warto ci sprzeda y czy teprzychodem, które znajduj si w sprawozdaniu finansowym napierwszej pozycji od góry. Nast pnie przeanalizowali my kwestie zwi -zane z kosztami i wydatkami. Przychód pomniejszony o koszty i wydatkistanowi zysk.Oczywi cie tak e w tym przypadku mo na si spotka z ró nym na-zewnictwem. Cz sto w jednym dokumencie pojawiaj si poj cia takiejak:zysk netto, wynik finansowy nettoczymar a zysku netto.Terminy te sstosowane na okre leniezysku.W rachunku wyników mo na te niekiedyznale pozycje takie jak: „zysk ze sprzeda y”, „zysk operacyjny” czy „zysknetto na akcj ”. Umieszczone przy tych pozycjach warto ci wynikaj z ró -nych metod ujmowania zysku, metod, które cz sto wykorzystuje si doopracowania rachunku wyników. Zastosowanie ró nych poj w jednymdokumencie mog oby sugerowa , e opisywane za ich pomoc warto ci od-nosz si do ró nych danych. W rzeczywisto ci jednak wcale tak nie jest.Dla uproszczenia w naszych rozwa aniach b dziemy konsekwentnieu ywa s owazysk.Przyjrzyjmy si zatem ró nym uj ciom stosowanymw odniesieniu do tej kategorii.ZyskZysk to suma, jaka pozostaje po pomniejszeniu kwoty przychodu o kwot wszystkichkosztów. Mo na wyró ni trzy podstawowe uj cia zysku: zysk brutto ze sprzeda y,zysk operacyjny oraz zysk netto. Ka d z powy szych warto ci oblicza si poprzez po-mniejszenie warto ci uzyskanego przychodu ze sprzeda y o sum okre lonych kategoriikosztów.119Kup książkęPoleć książkę [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zolka.keep.pl