image Home       image Fowles,       image Fitzgerald,       image r04 06 (9)       image R 22MP (3)       image 45 (3)       

Linki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
INSTRUKCJA MONTAŻU
SYSTEMU ALARMOWEGO
CHALLENGER NT
przeznaczonego dla
COROLLA VERSO
Informacje i serwis:
Clifford Auto Alarm Center
03-687 Warszawa
ul. Łodygowa 25
e-mail:
aac@clifford.com.pl
Opis podłączeń Toyota Corolla Verso
Nr
wtyczki,
Nr pinu
Kolor przewodu
Przeznaczenie
Podłączenie
Umiejscowienie
P- 1.1
czarny
masa załączana
czujnik
P- 1.2
pomarańczowy
wyzwalanie z czujnika
czujnik
P- 1.3
czerwony
zasilanie +12V
czujnik
P- 2.1
różowo-czarny
wyłączenie alarmu
czerwony
IB1
P- 2.2
nieb-czerwony
nieużywany
-
-
P- 2.3
niebieski
nieużywany
-
-
P- 2.4
zielono-biały
zamek rozcięcie
wejście
niebiesko-żółty
IB1
P- 2.5
zielony
zamek rozcięcie
wyjście
P- 2.6
szary
wyzwalanie z drzwi kierowcy
czerwono-biały
lewy próg
P- 2.7
nieb-czarny
wyzwalanie z maski ( - )
wyłącznik maski
maska
P- 2.8
czarny
zasilanie
masa
biało-czarny
punktu fabryczne
P- 2.9
biały
wyjście-wejście kierunkowskazów
zielono-żółty
lewy próg
P-2.10
różowy
włączenie alarmu
niebieski
IB1
P-2.11
żółty
zapłon +12V
czarno-biały
wiązka stacyjki
P-2.12
zielono-czarny
zamykanie
wyjście
zielono-żółty
IB1
P-2.13
pomarańczowo-biały
nieużywany
-
-
P-2.14
pomarańczowy
otwieranie
wyjście
niebiesko-czerwony
IB1
P-2.15
szaro-czarny
wyzwalanie z drzwi ( - )
czerwono-biały
IB1
P-2.16
brązowy
sterowanie syreny ( + )
biały
syrena
P-2.17
czerwony
zasilanie
+12V
czarno-czerwony
wiązka stacyjki
P-2.18
biały
wyjście kierunkowskazów
zielono-czarny
lewy próg
P-3
wtyczka niebieska
wyłącznik serwisowy
P- 4
wtyczka czerwona
dioda LED
P- 5
podwójny czarny rozcięcie obwodu elektrycznego
silnik diesla
czarno-biały
wiązka stacyjki
silnik benzynowy
niebiesko-czarny
lewy próg
UWAGA!!!
Opis złączy alarmu:
P- 1
: Złącze do podłączenia czujników ; wstrząsowego, zbicia szyby, ultradźwiękowego,
położeniowego, radarowego.
P- 2
: Złącze główne alarmu wyposażone w osiemnaście pinów:
1.
Różowo-czarny
: wyłączenie alarmu ( + ), podłączamy do przewodu
wykonawczego siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie
+12V
w chwili otwierania drzwi.
2.
Niebiesko-czerwony
: nieużywany
3.
Niebieski
: nieużywany
4.
Zielono-biały:
wejście przewodu otwierającego zamek centralny (przełącznik
wewnętrzny). Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego,
podłączamy od strony zamka
współdziała z przewodem z pinu 5 (wyjście ).
Montaż Toyota Corolla Verso
1
5.
Zielony:
wyjście przewodu otwierającego zamek centralny (przełącznik
wewnętrzny). Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego,
podłączamy od strony modułu,
współdziała z przewodem z pinu 4 ( wejście ).
6.
Szary
: wyzwalanie alarmu, aktywacja funkcji antynapadowej. Wejście o
polaryzacji ujemnej, podłączamy pod drzwi kierowcy.
7.
Niebiesko-czarny
: wyzwalanie alarmu z maski, wejście alarmu o polaryzacji
ujemnej.
8.
Czarny ( 0,75 mm )
: zasilanie alarmu (
masa
), przewód podłączamy do nadwozia
samochodu bardzo starannie, najlepiej pod fabryczne punkty. Z tego pinu
wychodzi przewód do zasilania syreny.
9.
Biały
: wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
10.
Różowy
: włączenie alarmu ( + ). Podłączamy do przewodu wykonawczego
siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie
+12V
w chwili
zamykania drzwi.
11.
Żółty
: informacja o zapłonie (
+12V
), podłączamy do przewodu na którym jest
+12V
w pozycji
ON
na stacyjce i nie zanika w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Wejście aktywujące funkcje antynapadową i zamek centralny ( zamykanie drzwi
po zapłonie ).
12.
Zielono-czarny
:
zamykanie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego
zamka. Wyjście działa tylko po włączeniu zapłonu ( funkcja zamykania drzwi po
włączeniu zapłonu ).
13.
Pomarańczowo-biały
: nieużywany
14.
Pomarańczowy
: otwieranie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego
zamka. Wyjście to działa tylko po wyłączeniu zapłonu ( otwieranie drzwi po
wyłączeniu zapłonu ) . Podłączamy pod przewód z przełącznika zewnętrznego.
15.
Szaro-czarny
: wyzwalanie alarmu z drzwi ( - ), wejście alarmu o polaryzacji
ujemnej
16.
Brązowy:
sterowanie syreny ( + ), podłączamy do przewodu białego w syrenie z
własnym zasilaniem lub czerwonego w zwykłej syrenie.
17.
Czerwony ( 0,75 mm )
: zasilanie alarmu
+12V
. Podłączamy bezpośrednio do
przewodu zasilającego np. skrzynkę bezpieczników. Z tego pinu wychodzi
przewód do zasilania syreny.
18.
Biały
: wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
P- 3
: Złącze niebieskie-przycisk serwisowy. Przycisk służy do wyłączania funkcji
antynapadowej i awaryjnego wyłączania alarmu, montujemy w ukrytym miejscu. Miejsce
montażu ustalamy z klientem.
P- 4 :
Złącze czerwone-dioda LED. Dioda LED służy do określenia stanu pracy alarmu,
montujemy ją w widocznym miejscu na desce rozdzielczej po uprzednim uzgodnieniu z
klientem.
P- 5 :
Złącze białe-rozcięcie obwodu elektrycznego o obciążalności max 20 A. Tym
rozcięciem unieruchamiamy silnik w chwili uzbrojenia alarmu i włączenia funkcji
antynapadowej. W celu zatrzymania pracującego silnika powinniśmy rozciąć obwód p-py
paliwa ewentualnie zapłonu.
Funkcje diody LED

miga ⇒ system uzbrojony

nie miga ⇒ system rozbrojony
Montaż Toyota Corolla Verso
2
Blokada silnika
Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje
zablokowanie jednego z obwodów elektrycznych (wybór instalatora) np. zapłonu lub p-py
paliwa.
Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego – funkcja
programowana
Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, drzwi w samochodzie automatycznie zamkną się
po 3 sekundach od włączenia zapłonu. Kiedy wyłączymy zapłon drzwi natychmiast odblokują
się.
Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia
Jeżeli podczas nieobecności właściciela pojazdu nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu
systemu będzie słychać, oprócz normalnych dodatkową liczbę sygnałów dźwiękowych.
Przyczyna alarmu będzie odpowiednio sygnalizowana :
4 sygnał syreny ⇒ Wzbudzenie czujników
3 sygnały syreny ⇒ Włączenie stacyjki
2 sygnał syreny ⇒ Otwarcie drzwi, maski lub bagażnika
Inteligentna samodiagnoza systemu
Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomknięte są drzwi, maska, bagażnik lub gdy uszkodzony
jest któryś czujnik będzie słychać
dodatkowe 2 sygnały dźwiękowe
. W tej sytuacji system
automatycznie pominie uszkodzony obwód, zapobiegając fałszywym alarmom.
UWAGA: Jeżeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoła pięciokrotnie alarm to
system go zablokuje.
Samouzbrojenie (rearming)
Jeśli w ciągu 30 sekund od wyłączenia alarmu nie nastąpi otwarcie drzwi, alarm uzbroi się
automatycznie zamykając drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem
systemu (np. naciśnięcie nadajnika (pilota) w kieszeni).
Awaryjne wyłączenie alarmu
Awaryjne wyłączenie alarmu pozwala wyłączyć sygnały alarmowe oraz pominąć wszystkie
funkcje ochronne w sytuacji awaryjnej gdy system nie reaguje na nadajnik(pilota) (np.
wyczerpana bateria).
1.
Wejść do samochodu, otwierając drzwi kluczem.
2.
Przełączyć stacyjkę w pozycję zapłon.
(Uwaga ! Po włączeniu zapłonu wyłączenie
alarmu jest możliwe tylko i wyłącznie ukrytym wyłącznikiem. Nie wyłączymy alarmu
pilotem)
3.
Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik do czasu wyłączenia sygnałów alarmowych
(około 10 sekund) – alarm zostanie rozbrojony i będzie można uruchomić silnik.
Funkcja antynapadowa
Zawsze po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty-
napadową poprzez
jednokrotne
naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to
sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka). W ten sposób informujemy system, że
pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostaną
Montaż Toyota Corolla Verso
3
otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas napadu) lub zostanie wyłączony i włączony
zapłon, należy ponownie rozbroić funkcję antynapadową.
Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ?
Jeżeli funkcja antynapadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 90 sekund od momentu
uruchomienia silnika (lub/i otwarcia drzwi), system będzie dawać kierowcy sygnał
dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem i miganiem diody LED. Jeżeli w ciągu kolejnych 30
sekund nie zostanie naciśnięty ukryty wyłącznik, system unieruchomi silnik oraz włączy
światła awaryjne (ostrzeżenie innych użytkowników drogi) a następnie włączy syrenę na 30
sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika nie jest możliwy, włączona jest syrena,
błyskają światła i porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd.
Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela
wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik.

* gdy funkcja antynapadowa wyłączy silnik i zatrzyma pojazd w niebezpiecznym miejscu
(przejazd kolejowy, skrzyżowanie, łuk drogi) system pozwala na jednokrotne, czasowe
uruchomienie silnika dając możliwość zjechania na pobocze. W takiej sytuacji należy na
chwilę wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik. Możliwe jest tylko jednokrotne
podjęcie takiej próby, a silnik będzie pracował tylko 10 sekund.
ODIS – Optimal Driver Identification System
Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu.
Proces identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora
(Personal Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta
po uruchomieniu funkcji antynapadowej (otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie
zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z identyfikatora, nastąpi procedura zatrzymania
pojazdu po upływie odpowiedniego czasu.
Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego
zaprogramowania do systemu.
Procedura programowania identyfikatora ODIS

do systemu :
1.
Odłączyć alarm od zasilania.
2.
Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do góry.
3.
Podłączyć zasilanie alarmu, miniaturowy głośniczek w centralce piśnie 1 raz.
4.
Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do dołu.
5.
Wprogramować ODIS’a poprzez jednokrotne naciśnięcie wewnętrznego przycisku w
ODIS’ie
6.
Wprogramowanie ODIS’a system potwierdza 3 krotnym sygnałem miniaturowego
głośniczka
7.
Obligatoryjnie należy wypełnić wszystkie 4 komórki pamięci centralki poprzez 4
krotne wprogramowanie pilota ODIS
8.
Po zapełnieniu ostatniej komórki pamięci system automatycznie kończy procedurę
programowania
UWAGA : do systemu można zaprogramować maksymalnie 4 ODIS”y (po jednym do każdej
komórki pamięci).
Montaż Toyota Corolla Verso
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zolka.keep.pl