image Home       image Fowles,       image Fitzgerald,       image r04 06 (9)       image R 22MP (3)       image 45 (3)       

Linki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Europa Universalis III
Napoleon’s Ambition
Instrukcja uŜytkownika
WSTĘP
Witamy w Europie Universalis III: Napoleon’s Ambition! Napoleon’s Ambition (NA) jest
dodatkiem do gry Europa Universalis III, trzeciej serii historycznych gier strategicznych
wyprodukowanych przez Paradox Interactive.
Zasadniczo oryginalne zasady EU III nie zostały zmienione. Jednak w dodatku znalazło się nieco
znaczących ulepszeń, które powinny zwiększyć rywalizację, dać nowe moŜliwości oraz większą
satysfakcję z rozgrywki. Wśród tych nowinek są nowe opcje, wydarzenia i pomysły, które
pozwalają wiernie oddać rewolucyjne czasy.
Najbardziej oczywistym dodatkiem, jaki zauwaŜysz w Napoleon’s Ambition, jest rozszerzona
linia czasu – teraz moŜesz grać do grudnia 1820 roku. Częścią tej waŜnej zmiany jest
przekształcenie struktury gry umoŜliwiające symulację zrewolucjonizowanego środowiska, jakie
powstało w okresie historycznym od 1789 do 1820 roku. Zmiany dotyczą nie tylko moŜliwości
wystąpienia historycznych wydarzeń (Rewolucja Francuska, wyniesienie Napoleona,
rozgałęzione sojusze podczas wojen napoleońskich), ale takŜe symulacji warunków
prowadzących do tych zdarzeń oraz następstw rewolucji.
NaleŜy pamiętać, Ŝe NA jest środkowym rozszerzeniem – kupując ten połączony pakiet,
otrzymujesz takŜe drugi dodatek – In Nomine. Z tego względu gra ze wszystkimi dodatkami
będzie zawierała zmiany wykraczające poza te zawarte w dodatku NA. Powinieneś zatem
przeczytać takŜe instrukcję uŜytkownika dodatku In Nomine (IN), jeśli zainstalujesz ów dodatek.
PoniewaŜ jednak instrukcja In Nomine nie zawiera pewnych istotnych zmian wprowadzonych w
Napoleon’s Ambition, zalecane jest, abyś przeczytał poniŜszy tekst wcześniej.
Zmiany w stosunku do EU III
Na początku zróbmy przegląd pewnych waŜnych zmian wprowadzonych w róŜnych
uaktualnieniach do oryginalnej gry EU III między jej premierą a wydaniem dodatku Napoleon’s
Ambition. Ma to na celu uzupełnienie instrukcji do EU III i aktualizację twojej wiedzy.
·
Wiele wydatków, takich jak koszt nowych technologii, zostało dostosowanych
proporcjami do skali państwa.
·
śaden kraj, który jest elektorem w Świętym Cesarstwie Rzymskim, nie moŜe głosować
na siebie jako Cesarza; nawet gracz. Gracz będzie automatycznie głosował na kraj, na
1
który zagłosowałaby Sztuczna Inteligencja, gdyby nim władała (głównym czynnikiem
branym pod uwagę jest reputacja, która moŜe okazać się niewystarczająca ze względu na
prestiŜ, wielkość, siłę itp.)
·
Forty zwiększają limit zaopatrzenia prowincji.
·
Doktryna państwowa Wola boska (Bulla Unam Sanctum) zapewnia casus belli względem
kaŜdego państwa o choćby nieco innej religii niŜ twoja. Podobnie kary za wywołanie
wojny państwu o tej samej religii stosowane są tylko wtedy, gdy masz dokładnie to samo
wyznanie.
·
KaŜde państwo zyskuje casus belli przeciw dowolnemu państwu, które ma złą reputację
powyŜej określonego limitu.
·
MoŜesz obecnie wypowiedzieć wojnę państwu, z którym łączy cię porozumienie
umoŜliwiające przemarsz przez jego terytorium. Jednak taka akcja jest karana odjęciem
wielu punktów stabilności.
·
Natychmiast jesteś proszony o przyjście z pomocą zaatakowanemu wasalowi.
·
Prowincje pogan mogą być zajmowane bez porozumienia pokojowego.
·
Podczas bitwy jazda otrzymuje podwójne kary wynikające z ukształtowania terenu.
·
Zwiększony został koszt utrzymania armii.
·
Blokady dają punkty dodawane do wyniku wojny.
·
Tylko dowódca oblęŜenia (pierwszy rozpoczynający oblęŜenie) moŜe wydać rozkaz
szturmu.
·
Wasalizacja stała się droŜsza w kontekście wyniku wojny.
·
Kraje, które zostały zmuszone do zmiany religii za sprawą porozumienia pokojowego,
muszą zachować nowe wyznanie do czasu śmierci przywódcy, który podpisał
porozumienie.
·
Kontrola prowincji przez buntowników przez wiele miesięcy moŜe skończyć się
odłączeniem jej od państwa.
2
OPCJE POCZĄTKOWE
Uruchamianie Napoleon’s Ambition pozostało niezmienione w stosunku do podstawowej gry z
wyjątkiem dodatkowej grafiki. Jednak kiedy przejdziesz do części Wybierz grę (moŜesz wybrać
Grę pojedynczą, Grę wieloosobową, Zapisane gry, itp.) zobaczysz dodatkowy przycisk Opcji
pod przyciskiem Graj.
Monarchowie, doradcy i dowódcy
Te trzy kategorie postaci mogą być ustawione jako Normalne, Historyczne lub Zdarzenia.
Wybór opcji Normalne pozostawia taki stan, jaki zawsze spotyka się w EU III – nowi
monarchowie i doradcy stają się dostępni wedle reguły dopuszczającej pewną losowość. MoŜesz
wybierać, czy chcesz zatrudnić doradców, czy zwalniać ich zaleŜnie od swych potrzeb i zasobów
finansowych. Dowódcy (generałowie, admirałowie, odkrywcy, konkwistadorzy) są „zatrudniani”
przez ciebie, kiedy masz potrzebę i odpowiednie zasoby.
Wybór opcji Historyczne sprawia, Ŝe twoi monarchowie będą umierać w tym samym czasie, co
w rzeczywistości, a ich następcami zostaną ci, których w historii wtedy właśnie wyniesiono na
tron. Podobnie doradcy i dowódcy – staną się dostępni w latach, gdy rzeczywiście doszli do
znaczenia w swoich krajach. Zaletą tej opcji, poza uczynieniem symulacji bardziej historyczną,
jest to, Ŝe nie musisz płacić za tych ludzi. To dobre rozwiązanie, o ile kierujesz krajem, który ma
dobrych dowódców i doradców. Jeśli jednak prowadzisz mały kraj lub niestabilny (w którym
umierało wielu władców), opcja historyczna moŜe nie być dobrym wyborem.
3
Opcja Zdarzenia pomyślana została dla modów gracza – zmian wprowadzonych przez
uŜytkowników do systemu gry. Twórca modu moŜe ustawić zdarzenie powodujące, Ŝe dany
monarcha lub doradca pojawi się określonego dnia lub po spełnieniu pewnych warunków. Po
odpowiednim poćwiczeniu będziesz w stanie sam tworzyć takie mody (nawet pojedyncze
wydarzenia, jeśli nie całe spójne scenariusze) lub będziesz mógł wczytywać mody przygotowane
przez innych graczy.
Kupcy, koloniści, misjonarze i szpiedzy
Kolejną nową pozycją w zakładce Opcje jest wybór, czy naleŜy płacić za kupców, kolonistów,
misjonarzy i konkwistadorów. To swego rodzaju oszustwo dla potrzeb gry, ale ma takŜe pewne
odniesienie do rzeczywistości – niekiedy kolonizacja bywała przedsięwzięciem prywatnym.
Inflacja
MoŜesz takŜe wybrać poziom realizmu inflacji. Normalnie inflacja bierze się z bicia pieniądza
(pomoc w menu budŜetu pokaŜe ci, jak poziom bicia monety wpływa na inflację) i posiadania
prowincji dostarczających złoto (to takŜe pokazuje podpowiedź). Inflację mogą powodować
takŜe wydarzenia. Istnieje moŜliwość podjęcia decyzji o całkowitym braku inflacji (z wyjątkiem
szczególnych wydarzeń). Jeśli chcesz wyłączyć wydobycie złota z obliczania inflacji i liczyć
tylko politykę finansową, moŜesz to zrobić. W innym wypadku niech pozostanie Normalna.
Liczba kolonistów
W normalnej grze EU III kolonista reprezentował 100 ludzi. Jednak w opcjach początkowych
moŜesz wybrać tę liczbę z przedziału 100 – 400. Wysyłanie większej liczby ludzi nie powoduje
większych kosztów. To moŜe pomóc ci w szybszym zbudowaniu kolonii (przez osiągnięcie 1000
mieszkańców kolonizowanej prowincji).
Poziom trudności
Ustawianie trudności objaśnia się samo – po prostu inny sposób wyboru poziomu trudności gry
niŜ na ekranie jej głównego menu. Jednak jest delikatna róŜnica odnosząca się do agresywności.
Ta ostatnia moŜe być teraz ustawiona oddzielnie…
Agresywność SI
Teraz moŜesz ustawiać agresywność SI oddzielnie. Wysoka agresywność oznacza, Ŝe inne kraje
chętniej będą dąŜyć do realizacji swoich interesów niŜ do zachowania pokoju. Podejmą działania
ofensywne w stosunku do krajów, które są w posiadaniu ich prowincji narodowych, a takŜe
przeciw państwom o niskiej stabilności.
4
Poznawanie prowincji lądowych i morskich
Ta opcja wpływa na szybkość „rozprzestrzeniania się wiedzy” pochodzącej od twoich sąsiadów
– pozwalając im poznawać nowe ziemie i morza konkwistadorami i odkrywcami, podczas gdy ty
otrzymujesz zdobytą przez nich wiedzę kilka lub kilkanaście lat później.
USPRAWNIENIA MAPY I INTERFEJSU UśYTKOWNIKA
Szybkość gry
Szybkość gry została poprawiona w stosunku do EU III przez zwiększenie szybkości rozgrywki
na wszystkich poziomach powyŜej poziomu 1.
Tryb handlowy mapy
Tryb handlowy mapy przeszedł powaŜne zmiany. Stary denerwujący system został zastąpiony,
więc teraz moŜesz zobaczyć ikonę produktu wytwarzanego w prowincji na mapie głównej
(niewidoczna przy maksymalnym oddaleniu). To znacznie ułatwi budowę manufaktury w
odpowiednim miejscu.
Podpowiedź w trybie handlowym mapy pokazuje teraz takŜe szczegóły jak: centrum handlu, z
którego korzysta prowincja, posiadaną w nim liczbę kupców, a takŜe całkowity przychód
generowany przez ten ośrodek i wielkość zysku wypracowanego przez twoich kupców.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zolka.keep.pl