image Home       image Fowles,       image Fitzgerald,       image r04 06 (9)       image R 22MP (3)       image 45 (3)       

Linki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Access 2003 PL. Biblia
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Cary N. Prague, Michael R. Irwin, Jennifer Reardon
T³umaczenie: Jaros³aw Gierlicki, (wstêp, rozdz. 1 – 5),
Grzegorz Werner (rozdz. 6 – 17), Tomasz Miszkiel
(rozdz. 18 – 29), Rados³aw Meryk (rozdz. 30 – 39, dod. A – D)
ISBN: 83-7361-381-1
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 1352
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Bazy danych bywaj¹ skomplikowane. W³anie dlatego, by zrozumieæ jak funkcjonuj¹
i nauczyæ siê wykorzystywaæ ich mo¿liwoci, potrzebujesz wskazówek ekspertów,
jakimi niew¹tpliwie s¹ autorzy tego obszernego podrêcznika. Je¿eli po raz pierwszy
zetkn¹³e siê z Accessem, docenisz uwagê, jak¹ w niniejszej ksi¹¿ce powiêcono
wyjanieniu terminologii oraz przekazaniu podstawowych wiadomoci na temat baz
danych. Jeli znasz poprzednie wersje programu, mo¿esz od razu przejæ do opisu
tych funkcji, które w Accessie 2003 s¹ nowe, np. szerszego wykorzystania jêzyka XML
i us³ug WWW.
Choæ kolejne rozdzia³y opisuj¹ coraz to bardziej zaawansowane tematy, nie musisz
czytaæ ksi¹¿ki „od deski do deski”. Ka¿dy z rozdzia³ów mo¿esz traktowaæ samodzielnie,
wybieraj¹c rozdzia³y i zagadnienia wed³ug uznania (pomocny w tym mo¿e byæ bardzo
szczegó³owy spis treci, pozwalaj¹cy na ³atwe zlokalizowanie interesuj¹cego tematu).
W tej ksi¹¿ce znajdziesz pe³ny opis programu Access 2003
• Tworzenie tabel, korzystanie z arkuszy danych i praca z wieloma tabelami
• Zastosowanie siedmioetapowej metody projektowej do tworzenia baz danych
spe³niaj¹cych indywidualne wymagania
• Tworzenie formularzy za pomoc¹ kreatorów, tworzenie zwi¹zanych
i niezwi¹zanych formularzy oraz weryfikacja poprawnoci danych
• Wykorzystanie jêzyka Visual Basic i programu VBA Editor do automatyzacji
dzia³ania Accessa
• Zastosowanie jêzyka XML do prostego i zaawansowanego dostêpu do danych
• Automatyzacja parametrów kwerend, tworzenie funkcji i procedur
oraz programowa obs³uga b³êdów
• Wymiana danych z innymi aplikacjami pakietu Office
Kupuj¹c tê ksi¹¿kê, zdobêdziesz kompletne ród³o informacji na temat jednego
z najpopularniejszych systemów bazodanowych. Niezale¿nie od tego, czy chcesz
stworzyæ w Accesie prost¹ bazê danych, czy te¿ planujesz wykorzystanie go jako
podstawy do budowy zaawansowanego systemu, nie bêdziesz potrzebowa³ ¿adnych
dodatkowych podrêczników.
• Kompletny opis Accessa 2003
• Ogromna liczba przyk³adów ilustruj¹cych opisywane zagadnienia
• Podrêcznik dla pocz¹tkuj¹cych i zaawansowanych
• Bogata zawartoæ do³¹czonego CD-ROM-u
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Terminologia zwizana z bazami danych wystpujca w Accessie......................................................52
Co to jest baza danych?...................................................................................................................52
Bazy danych, tabele, rekordy, pola i warto#ci.................................................................................53
Korzystanie z wicej ni& jednej tabeli...................................................................................................56
Praca z wieloma tabelami................................................................................................................56
Dlaczego nale&y tworzy* wiele tabel?............................................................................................57
Obiekty oraz widoki baz danych Accessa.............................................................................................57
Arkusze danych...............................................................................................................................58
Kwerendy i zbiory dynamiczne.......................................................................................................58
Formularze wprowadzajce oraz wy#wietlajce dane.....................................................................59
Raporty............................................................................................................................................59
Projektowanie obiektów systemu....................................................................................................60
Siedmioetapowa metoda projektowania................................................................................................60
Etap 1. Ogólny projekt systemu — od koncepcji do rzeczywisto#ci..............................................61
Etap 2. Projektowanie raportów — rozmieszczanie pól.................................................................63
Etap 3. Projektowanie danych — jakie pola utworzy*?..................................................................65
Etap 4. Projektowanie tabel i relacji................................................................................................72
Etap 5. Projektowanie pól — reguły sprawdzania poprawno#ci wprowadzanych danych.............75
Etap 6. Projektowanie formularzy — wej#cie.................................................................................78
Etap 7. Projektowanie automatyzacji — menu...............................................................................80
! "#$
Tworzenie tabel bazy danych................................................................................................................84
Tworzenie bazy danych.........................................................................................................................84
Obszar szablonów ...........................................................................................................................85
Pusta baza danych...........................................................................................................................87
Okno bazy danych.................................................................................................................................89
Pasek menu Obiekty........................................................................................................................90
Pasek menu Grupy ..........................................................................................................................91
  %%&'("#
Przyciski paska narzdzi okna bazy danych....................................................................................91
Pasek narzdzi okna Accessa..........................................................................................................91
Tworzenie nowej tabeli .........................................................................................................................93
Proces tworzenia struktury tabeli....................................................................................................93
Okno dialogowe Nowa tabela.........................................................................................................94
Tworzenie nowej tabeli w widoku arkusza danych.........................................................................96
Okno widoku projektu...........................................................................................................................98
U&ywanie paska narzdzi widoku projektu tabeli...........................................................................99
Praca z polami.................................................................................................................................99
Tworzenie tabeli tblKlienci.................................................................................................................103
Pola autonumerowane w Accessie................................................................................................103
Ko=czenie tabeli tblKlienci...........................................................................................................104
Zmiana struktury tabeli........................................................................................................................105
Wstawianie nowego pola ..............................................................................................................106
Usuwanie pola...............................................................................................................................106
Zmiana poło&enia pola..................................................................................................................106
Zmiana nazwy pola.......................................................................................................................107
Zmiana rozmiaru pola...................................................................................................................107
Zmiana typu danych pola..............................................................................................................107
Wła#ciwo#ci pól...................................................................................................................................109
Okre#lanie wła#ciwo#ci zwizanych z rozmiarami pól.................................................................111
U&ywanie formatów......................................................................................................................112
Wprowadzanie formatów..............................................................................................................116
Okre#lanie masek wprowadzania..................................................................................................116
Kreator masek wprowadzania.......................................................................................................118
Okre#lanie miejsc dziesitnych.....................................................................................................119
Tworzenie tytułu ...........................................................................................................................119
Ustalanie warto#ci domy#lnej........................................................................................................119
Sprawdzanie poprawno#ci danych................................................................................................119
Zrozumienie okna wła#ciwo#ci Odno#nik.....................................................................................122
Okre#lanie klucza głównego................................................................................................................122
Tworzenie klucza unikalnego........................................................................................................123
Tworzenie klucza głównego..........................................................................................................123
Okno indeksów..............................................................................................................................124
Okno wła#ciwo#ci tabeli................................................................................................................125
Drukowanie struktury tabeli................................................................................................................125
Zapisywanie uko=czonej tabeli ...........................................................................................................126
Operacje przeprowadzane na tabelach w oknie bazy danych..............................................................126
Zmiana nazwy tabel ......................................................................................................................127
Usuwanie tabel..............................................................................................................................127
Kopiowanie tabel w obrbie bazy danych.....................................................................................127
Kopiowanie tabeli do innej bazy danych......................................................................................128
Dodawanie rekordów do tabeli bazy danych.......................................................................................129
)"#*+#)
Arkusze danych...................................................................................................................................132
Okno arkusza danych...........................................................................................................................133
Poruszanie si w obrbie arkusza danych.....................................................................................134
Przyciski nawigacyjne...................................................................................................................134
Pasek narzdzi arkusza danych.....................................................................................................135
,-
Otwieranie arkusza danych..................................................................................................................137
Wpisywanie nowych danych...............................................................................................................138
Zapisywanie rekordu.....................................................................................................................139
Automatyczne sprawdzanie poprawno#ci typów danych..............................................................140
Wpływ wła#ciwo#ci na wpisywane dane......................................................................................140
Operacje przeprowadzane na rekordach w arkuszu danych................................................................143
Przemieszczanie si pomidzy rekordami.....................................................................................144
Wyszukiwanie okre#lonej warto#ci...............................................................................................144
Modyfikowanie warto#ci w arkuszu danych.......................................................................................146
Rczne zamienianie istniejcych warto#ci....................................................................................147
Modyfikacja istniejcej warto#ci...................................................................................................147
Pola, których nie mo&na edytowa*................................................................................................148
U&ywanie funkcji Cofnij .....................................................................................................................149
Kopiowanie i wklejanie warto#ci ........................................................................................................149
Zamienianie warto#ci...........................................................................................................................149
Dodawanie nowych rekordów.............................................................................................................151
Usuwanie rekordów.............................................................................................................................151
Dodawanie, modyfikacja oraz usuwanie kolumn................................................................................152
Usuwanie kolumn w arkuszu danych............................................................................................152
Dodawanie kolumn w arkuszu danych..........................................................................................152
Zmienianie nazw pól (nagłówków kolumn)..................................................................................152
Wy#wietlanie rekordów.......................................................................................................................153
Zmiana kolejno#ci pól...................................................................................................................153
Zmiana szeroko#ci wy#wietlanych pól..........................................................................................154
Zmiana wysoko#ci wy#wietlanych rekordów ...............................................................................155
Wy#wietlanie linii oddzielajcych komórki..................................................................................156
Zmiana czcionki............................................................................................................................157
Ukrywanie oraz odkrywanie kolumn............................................................................................158
Blokowanie kolumn......................................................................................................................158
Zapisywanie zmienionego układu arkusza....................................................................................159
Zapisywanie rekordu.....................................................................................................................159
Sortowanie i filtrowanie rekordów w arkuszu danych........................................................................159
Korzystanie z funkcji szybkiego sortowania.................................................................................159
U&ywanie filtrowania według wyboru..........................................................................................160
U&ywanie filtrowania według formularza.....................................................................................161
Drukowanie rekordów.........................................................................................................................162
Drukowanie arkusza danych.........................................................................................................163
Korzystanie z podgldu wydruku..................................................................................................163
. #/*!/0
Tabele wykorzystywane w bazie danych Komis samochodowy.........................................................166
Pojcie kluczy......................................................................................................................................168
Okre#lanie klucza głównego.........................................................................................................170
Korzy#ci wynikajce ze stosowania kluczy głównych .................................................................171
Tworzenie klucza głównego..........................................................................................................172
Klucze obce...................................................................................................................................173
Relacje pomidzy tabelami..................................................................................................................174
Przegld relacji..............................................................................................................................174
Cztery typy relacji pomidzy tabelami..........................................................................................175
%%&'("#
Wizy integralno#ci.............................................................................................................................177
Tworzenie relacji.................................................................................................................................178
Korzystanie z okna Relacje...........................................................................................................178
Tworzenie relacji pomidzy tabelami...........................................................................................181
Okre#lanie wła#ciwo#ci relacji w oknie dialogowym Edytowanie relacji....................................182
Doko=czenie tworzenia relacji pomidzy tabelami w systemie Komis samochodowy................186
Zapisywanie relacji pomidzy tabelami........................................................................................186
Dodawanie nowych relacji............................................................................................................186
Usuwanie istniejcych relacji........................................................................................................188
Linie łczce tabele w oknie Relacje ............................................................................................188
Drukowanie raportu relacji............................................................................................................189
U&ywanie podarkuszy danych.............................................................................................................189
Definiowanie podarkuszy danych.................................................................................................190
)- # )"))+! 1
Pojcie kwerendy.................................................................................................................................194
Co to jest kwerenda?.....................................................................................................................194
Typy kwerend................................................................................................................................196
Mo&liwo#ci kwerend.....................................................................................................................197
Jak działaj zbiory dynamiczne?...................................................................................................198
Tworzenie kwerendy...........................................................................................................................199
Wybieranie tabel ...........................................................................................................................200
U&ywanie okna kwerendy.............................................................................................................201
Poruszanie si w obrbie okna widoku projektu kwerendy..........................................................202
U&ywanie paska narzdzi projektu kwerendy...............................................................................202
Korzystanie z obszaru QBE okna projektu kwerendy ..................................................................203
Wybieranie pól ....................................................................................................................................203
Dodawanie pojedynczego pola......................................................................................................204
Dodawanie wielu pól.....................................................................................................................205
Dodawanie wszystkich pól tabeli..................................................................................................206
Wy#wietlanie zbioru dynamicznego....................................................................................................207
Praca z arkuszem danych..............................................................................................................208
Modyfikacja danych na arkuszu danych kwerend........................................................................208
Powrót do projektu kwerendy.......................................................................................................208
Praca z polami .....................................................................................................................................208
Zaznaczanie pól.............................................................................................................................208
Zmiana kolejno#ci pól...................................................................................................................209
Zmiana rozmiaru kolumn w widoku projektu...............................................................................210
Usuwanie pól.................................................................................................................................210
Wstawianie pól..............................................................................................................................211
Zmiana nazw wy#wietlanych pól..................................................................................................211
Wy#wietlanie nazw tabel...............................................................................................................211
Wy#wietlanie pól...........................................................................................................................212
Zmiana kolejno#ci sortowania.............................................................................................................213
Okre#lenie sortowania...................................................................................................................213
Wy#wietlanie tylko wybranych rekordów...........................................................................................215
Kryteria dla rekordów...................................................................................................................215
Definiowanie prostych kryteriów znakowych...............................................................................215
Definiowanie prostych kryteriów innych typów...........................................................................217
Drukowanie zbiorów wynikowych kwerend.......................................................................................218
Zapisywanie kwerendy........................................................................................................................219
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zolka.keep.pl