Linki
- ,,(...)człowiek nigdy nie wyrobi sobie o nikim właściwego pojęcia .Stwarza obraz i kontent.
- In Harm's Way - Wild Blue Corebook, Podreczniki RPG, In Harm's Way - Wild Blue
- Instant Game Corebook, Podreczniki RPG, Instant Game
- Ingham Christine - Automotywacja na 101 sposobów (2), EBOOKI, I, Ingham Christine - Automotywacja na 101 sposobów
- Inland Empire Terra Nova, Podreczniki RPG, Inland Empire
- Inland Empire Core Rulebook, Podreczniki RPG, Inland Empire
- Indiana Jones - McCoy Max - Indiana Jones i powietrzni piraci(z txt), PONAD 12 000 podręczniki, C-849
- Into the Shadows Corebook, Podreczniki RPG, Into the Shadows
- In Spaaace Corebook, Podreczniki RPG, In Spaaace
- Incursion Corebook, Podreczniki RPG, Incursion
- Inna Ziemia - DICK PHILIP K , ebook txt, Ebooki w TXT
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- dukeolo.htw.pl
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podrêcznik dla szkó³ ponadgimnazjalnych. Czêœæ I Autor: Gra¿yna Zawadzka ISBN: 978-83-246-0925-3 Format: 170 × 240, stron: 288 Z komputerami stykamy siê dziœ niemal ka¿dego dnia. Wykorzystujemy je do pracy i rozrywki, wyszukiwania informacji w sieci, komunikowania siê ze znajomymi i wielu innych zadañ. Jednak komputer to nie tylko gry, edytory tekstu, poczta elektroniczna, portale spo³ecznoœciowe czy komunikatory – to tak¿e wiele przydatnych narzêdzi, które staj¹ siê niezbêdne do codziennego funkcjonowania we wspó³czesnym œwiecie. „Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podrêcznik dla szkó³ ponadgimnazjalnych. Czêœæ I” przedstawia zagadnienia zwi¹zane z algorytmik¹ i programowaniem. Dowiesz siê z tego podrêcznika, jakimi prawami rz¹dz¹ siê algorytmy, i nauczysz siê rozpoznawaæ ich typy. Zyskasz mo¿liwoœæ samodzielnego analizowania algorytmów okreœlaj¹cych najczêstsze metody numerycznego rozwi¹zywania problemów obliczeniowych. W dalszej czêœci podrêcznika znajdziesz informacje dotycz¹ce programowania w jêzyku C++ – typy danych i instrukcji, strukturê programu, sposoby realizacji typowych zadañ programistycznych oraz podstawy programowania obiektowego. Na p³ycie CD-ROM do³¹czonej do ksi¹¿ki znajdziesz przyk³ady programów napisanych w jêzykach C++ i Pascal, uzupe³niaj¹cy materia³ dotycz¹cy programowania obiektowego, dane do zadañ, pliki potrzebne do wykonywania æwiczeñ oraz wybrane zadania z egzaminów maturalnych. Pojêcie algorytmu Sposoby przedstawiania algorytmów Metody programowania: liniowe, warunkowe, iteracja, rekurencja, „dziel i zwyciê¿aj”, zach³anna Analiza i realizacja algorytmów Podstawy kryptografii i wybrane algorytmy szyfruj¹ce Podstawy jêzyka C++: struktura programu, operacje wejœcia i wyjœcia, typy instrukcji, proste i z³o¿one typy danych, strukturalizacja programu, dynamiczne struktury danych, plikowe operacje wejœcia i wyjœcia oraz programowanie obiektowe Spis treści Spis treści Od autorek 7 Rozdział 1. Wprowadzenie do algorytmiki 9 1.1. Pojęcie algorytmu 10 1.2. Etapy rozwiązywania zadań za pomocą komputera 11 1.3. Sposoby reprezentowania algorytmów 12 1.3.1. Lista kroków algorytmu 13 1.3.2. Schemat blokowy algorytmu 14 1.3.3. Drzewo algorytmu 15 1.3.4. Program w języku programowania wysokiego poziomu 16 1.4. Algorytmy liniowe i z warunkami 17 1.4.1. Algorytmy liniowe 17 1.4.2. Algorytmy z warunkami 20 1.4.3. Rozwiązywanie równania kwadratowego 23 1.5. Iteracja 31 1.6. Rekurencja 40 1.6.1. Obliczanie silni liczby naturalnej 41 1.6.2. Wyznaczanie elementów ciągu Fibonacciego 43 1.6.3. Wieże Hanoi 47 1.7. Metoda „dziel i zwyciężaj” 51 1.7.1. Przeszukiwanie binarne ciągu uporządkowanego 52 1.8. Programowanie zachłanne 55 1.8.1. Minimalizacja łączenia par 55 1.9. Kryptograia i kryptoanaliza. Metody szyfrowania 57 1.10. Własności algorytmów 60 1.10.1. Złożoność obliczeniowa i efektywność algorytmów 60 1.10.2. Poprawność i skończoność algorytmów 63 1.10.3. Optymalność algorytmów 64 Rozdział 2. Algorytmy i ich zastosowanie 65 2.1. Wyznaczanie największego wspólnego dzielnika i najmniejszej wspólnej wielokrotności dwóch liczb naturalnych 66 2.1.1. Algorytm Euklidesa 67 2.1.2. Obliczanie najmniejszej wspólnej wielokrotności 71 Część 1. Informatyka Europejczyka. Informatyka 2.2. Wyznaczanie wartości wielomianu, pozycyjne systemy liczbowe i reprezentacja danych liczbowych w komputerze 72 2.2.1. Systemy liczbowe 72 2.2.2. Konwersje pozycyjnych systemów liczbowych 75 2.2.3. Operacje arytmetyczne wykonywane w różnych systemach liczbowych 81 2.2.4. Wyznaczanie wartości wielomianu za pomocą schematu Hornera 85 2.2.5. Zamiana liczb z dowolnego pozycyjnego systemu liczbowego na system dziesiętny z zastosowaniem schematu Hornera 89 2.2.6. Reprezentacja danych liczbowych w komputerze 91 2.3. Generowanie liczb pierwszych i badanie, czy liczba jest pierwsza 97 2.3.1. Badanie, czy liczba jest pierwsza 97 2.3.2. Sito Eratostenesa 100 2.4. Przeszukiwanie ciągu liczbowego — metody liniowe 103 2.4.1. Liniowe przeszukiwanie ciągu liczbowego 103 2.4.2. Liniowe przeszukiwanie ciągu liczbowego z wartownikiem 108 2.5. Znajdowanie najmniejszego lub największego elementu w ciągu liczbowym 110 2.6. Znajdowanie lidera w zbiorze 113 2.7. Sprawdzanie monotoniczności ciągu liczbowego 117 2.8. Sortowanie ciągu liczbowego 119 2.8.1. Metody sortowania przez porównania 121 2.8.2. Sortowanie w czasie liniowym 130 2.9. Zastosowanie metody „dziel i zwyciężaj” 136 2.9.1. Jednoczesne znajdowanie najmniejszego i największego elementu 136 2.9.2. Sortowanie przez scalanie 140 2.9.3. Sortowanie szybkie 146 2.10. Metody numeryczne i obliczenia przybliżone 150 2.10.1. Obliczanie wartości pierwiastka kwadratowego z liczby nieujemnej — algorytm Newtona-Raphsona 150 2.10.2. Obliczanie pola obszaru ograniczonego wykresem funkcji 154 2.10.3. Znajdowanie przybliżonej wartości miejsca zerowego funkcji — metoda połowienia przedziałów 162 2.11. Wyznaczanie wartości wyrażenia zapisanego w odwrotnej notacji polskiej ONP 166 Spis treści 2.12. Zastosowanie programowania zachłannego 169 2.12.1. Problem plecakowy 169 2.12.2. Algorytm wydawania reszty 179 2.13. Wybrane algorytmy kryptograiczne 182 2.13.1. Szyfrowanie symetryczne 182 2.13.2. Szyfrowanie asymetryczne 194 Rozdział 3. Programowanie w języku C++ 197 3.1. Języki programowania — pojęcia, klasyikacja, przykłady 198 3.2. Wprowadzenie do programowania 200 3.2.1. Struktura programu 201 3.2.2. Operacje wejścia-wyjścia 204 3.2.3. Zmienne, stałe, wskaźniki i referencje 209 3.2.4. Wyrażenia arytmetyczne, relacje i operatory logiczne 213 3.2.5. Liczby losowe 221 3.2.6. Komentarze 222 3.3. Podstawowe konstrukcje algorytmiczne 223 3.3.1. Instrukcja pusta 223 3.3.2. Instrukcja przypisania 223 3.3.3. Instrukcja złożona 224 3.3.4. Instrukcje warunkowe 224 3.3.5. Instrukcja wyboru 227 3.3.6. Instrukcje iteracyjne 230 3.3.7. Instrukcje sterujące 235 3.4. Proste typy danych 236 3.5. Strukturalizacja programu 238 3.5.1. Struktura funkcji 238 3.5.2. Zmienne lokalne i globalne 240 3.5.3. Przekazywanie parametrów w funkcjach 241 3.5.4. Przeładowanie funkcji 248 3.6. Strukturalne typy danych 254 3.6.1. Tablice 254 3.6.2. Łańcuchy 262 3.6.3. Struktury 268 3.7. Dynamiczne struktury danych 272 3.7.1. Stos 273 3.7.2. Kolejka 275 3.7.3. Lista 276 3.8. Plikowe operacje wejścia-wyjścia 279 3.8 277 Rozdział 2. Algorytmy i ich zastosowanie FunkcjawjęzykuPascal( prog2_5.pas ): function nww (a, b: integer): integer; begin nww:=a*b div nwd(a,b) end ; Zadanie 2.1. Podaj specyikację zadania i skonstruuj algorytm w postaci schematu bloko- wego i programu wykonujący skracanie ułamków zwykłych. Licznik i mia- nownik ułamka wprowadź z klawiatury. Zadanie 2.2. Podaj specyikację zadania i skonstruuj algorytm w postaci programu wy- konujący podstawowe operacje arytmetyczne na ułamkach zwykłych, w tym dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie. Wynik wykonanej opera- cji powinien być przedstawiony w postaci skróconej, z wyłączeniem części całkowitej. 2.2. Wyznaczanie wartości wielomianu, pozycyjne systemy liczbowe i reprezentacja danych liczbowych w komputerze Systemy liczbowe 2.2.1. Systemem liczbowym nazywamy zbiór zasad określających sposób zapi- sywania i nazywania liczb. Pozycyjny system liczbowy to system, w którym wartość cyfry zależy od miejsca, w jakim znajduje się ona w danej liczbie. Miejsce to nazywa- my pozycją. 2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzolka.keep.pl
|