image Home       image Fowles,       image Fitzgerald,       image r04 06 (9)       image R 22MP (3)       image 45 (3)       

Linki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Informatyka Europejczyka.
Zeszyt æwiczeñ
dla gimnazjum
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Jolanta Pañczyk
ISBN: 83-246-0561-4
Format: B5, stron: 88
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Dziêki ksi¹¿ce „Informatyka Europejczyka. Podrêcznik dla gimnazjum” pozna³eœ
mo¿liwoœci komputerów i przyk³ady ich zastosowania podczas nauki, pracy i zabawy.
Dowiedzia³eœ siê, do czego mo¿na wykorzystaæ arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu
i bazê danych, nauczy³eœ siê wyszukiwaæ informacje w internecie i przygotowywaæ
prezentacje multimedialne. Jednak umiejêtnoœæ korzystania z komputerów to przede
wszystkim wiedza praktyczna.
„Informatyka Europejczyka. Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum” to doskona³e uzupe³nienie
podrêcznika. Znajdziesz tu ró¿norodne æwiczenia, dziêki którym powtórzysz i utrwalisz
swoj¹ wiedzê z zakresu informatyki. Wykorzystasz przy tym zarówno wiedzê
teoretyczn¹, jak i praktyczn¹. Stoj¹ce przed Tob¹ zadania s¹ zwi¹zane z korzystaniem
z systemu operacyjnego Windows oraz do³¹czonych do niego aplikacji, z obróbk¹
grafiki, przygotowywaniem dokumentów tekstowych i arkuszy kalkulacyjnych oraz
u¿ywaniem internetu. Nauczysz siê tak¿e pisaæ proste programy oraz opracowywaæ
algorytmy rozwi¹zywania bardziej skomplikowanych zadañ programistycznych.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
 Spis treści
Rozdział 1. Zastosowanie komputera w życiu codziennym ......... 5
Rozdział 2. Elementy zestawu komputerowego ........................... 11
Rozdział 3. System operacyny, oprogramowanie ......................... 15
Rozdział 4. Podstawy edycji graiki................................................ 23
Rozdział 5. Praca z edytorem tekstu .............................................. 31
Rozdział 6. Multimedia.................................................................... 43
Rozdział 7. Internet i sieci ............................................................... 51
Rozdział 8. Obliczenia w arkuszach kalkulacyjnych.................... 59
Rozdział 9. Bazy danych .................................................................. 69
Rozdział 10. Algorytmy i symulacje .............................................. 77
 Rozdział
4
Podstawy
edycji graiki
 Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą Motyl w folde-
rze Moje dokumenty.
24
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach z wymienionymi poniżej rozszerzeniami. Sprawdź i dopisz
poniżej, ile miejsca w pamięci komputera zajmuje ten rysunek w za-
leżności od rozszerzenia, z jakim został zapisany.
Stosując różne odcienie zieleni, korzystaj z kolorów
niestandardowych.
Mapa.bitowa.24-bitowa.(
*.bmp
).—..............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa (
*.bmp
).—..........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa (
*.bmp
).—...........................................
Mapa.bitowa.monochromatyczna.(
*.bmp
).—..................................
JPG.(
*.JPG
).—......................................................................
GIF.(
*.GIF
).—.......................................................................
TIFF.(
*.TIFF
).—.....................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
.......................................................................................
25
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zolka.keep.pl